Sam Allardyce sahkan rundingan Everton bersama Arsenal


Sam Allardyce mengesahkan rundingan diantara Everton dan Arsenal kini sedang dijalankan bagi perpindahan Theo Walcott.

Jodoh Walcott bersama Arsenal bakal berakhir dengan Everton dilaporkan bakal membawa masuk pemain ini bersama mereka pada bulan ini jika rundingan bersama Arsenal mencapai persetujuan bersama.



Walcott menyertai Arsenal pada tahun 2006 dan setakat ini telah membuat 398 penampilan secara keseluruhan (kesumua kejohanan) bersama Arsenal dengan 100 gol berjaya dijaringkan dalam saingan liga (kompetitif) dan 108 secara keseluruhan (termasuk perlawanan persahabatan).


Walaupun pada asalnya Theo Walcott diberi pilihan untuk menyerta mana-mana pasukan secara pinjaman, namun kan pinjamanan, namun dipercayai Everton mahukan pemain ini menyertai mereka secara kekal.

Dan mereka (Everton) dilaporkan sedia menawarkan  gaji menyamai apa yang diterima Walcott bersama Arsenal dan ketika ini sedang berunding mengenai jumlah yuran perpindahan yang perlu dicapai diantara kedua-dua kelab (Arsenal dan Everton).

Allardyce percaya bahawa rundingan ini bakal selesai sebelum jendela perpindahan Januari ini ditutup.

Beliau turut percaya pemain Arsenal ini mampu memberi kelebihan kepada pasukan kendalian beliau, Everton serta sekaligus mampu menyelesai masalah yang dihadapai pada jentera serangan pasukan.
Theo is not as risky. He’s proven. He’s scored 100 goals from Arsenal from wide positions as well as assists. We’re short of goals, so to add power in our goal-scoring ability would be very important for me if we could negotiate that transfer. And he’s only 28! - Sam Allardyce.

Post a Comment

Previous Post Next Post