Arsenal 'test water' untuk menandatangani pemain Napoli.

Tuntutan mengejutkan dengan harga melampau meyakinkan The Gunners untuk mengalihkan perhatian.

Selepas setahun tanpa aksi bolasepak Eropah, Arsenal kembali ke saingan benua musim depan apabila lmenyertai Liga Europa.

The Gunners berada berada di posisi terbaik untuk layak ke Liga Juara-Juara, sebelum tergelincir menjelang akhir kempen 2021/22 dan menyaksikan mereka menduduki tempat kelima.

Dengan itu, Arsenal mengesahkan tempat mereka dalam Liga Europa, manakala seteru utama mereka, Tottenham Hotspur, menewaskan mereka di tempat keempat untuk berada di Liga Juara-Juara.

Dengan berakhirnya musim ini, The Gunners akan memberi tumpuan kepada jendela perpindahan musim panas, di mana mereka perlu membawa masuk penyerang baharu.

Corriere del Mezzogiorno menjelaskan bahawa Arsenal, sebelum disingkirkan oleh Tottenham dalam perebutan tempat keempat, mereka telah 'menguji pasaran' untuk menandatangani bintang Napoli, Victor Osimhen

Mereka berbuat demikian dengan niat untuk memberikan Mikel Arteta penyerang yang bertaraf antarabangsa.

Pihak Serie A menjelaskan bahawa 'tawaran besar' melebihi €100 juta [sekitar €110-120 juta] diperlukan untuk mereka mempertimbangkan penjualan pemain antarabangsa Nigeria itu.

Disebabkan permintaan melampau (terlalu tinggi) Napoli itu, The Gunners kini telah mengalihkan tumpuan mereka kepada Gabriel Jesus dari Manchester City.

Anak buah Pep Guardiola itu mempunyai perjanjian sehingga 2023 dan akan menjadi pilihan yang jauh lebih murah daripada Osimhen untuk Arsenal pada musim panas ini.



Post a Comment

Previous Post Next Post