Harga dijangka melambung dengan pasukan Inggeris sertai Arsenal.

Arsenal telah kerap dinamakan sebagai kelab utama yang berminat dengan Aaron Hickey.

Awal minggu ini, Gazzetta dello Sport melaporkan The Gunners 'mengasak dengan keras' untuk menandatangani bek kiri Bologna itu, yang juga boleh beroperasi sebagai bek sayap.

Minat Arsenal terhadap pemain berusia 19 tahun itu kini dilaporkan oleh Il Resto del Carlino, yang menyatakan dia ‘diminta’ oleh The Gunners.

Mereka seterusnya menambah Hickey, menurut pandangan pihak Serie A itu dilihat sebagai seseorang yang boleh mereka 'korbankan' untuk mengumpul dana dan menggunakan wang itu untuk melabur semula pada pembelian baharu.

Arsenal disertai oleh Brentford dalam perlumbaan untuk menandatangani pemain berusia 19 tahun itu pada jendela perpindahan musim panas.

Itu menurut Gazzetta dello Sport, yang menjelaskan bahawa The Bees membuat tawaran €11 juta, ditambah dengan peratusan jualan masa depan pemain antarabangsa Scotland itu. 

Bagaimanapun tawaran tersebut belum mampu meyakinkan kelab Itali itu, yang mahu sekurang-kurangnya €20 juta untuk berpisah dengan pemain itu.

Tawaran sekitar nilai tersebut atau melebihi angka itu nampak masuk akal kerana sumber yang rapat dengan Arsenal menyatakan The Gunners akan menawarkan sejumlah €25 juta.

Ini disokong dengan laporan terdahulu, yang mengatakan Arsenal tetap dengan pendirian dan bertegas dengan tawaran sebanyak €25 juta untuk mendapatkan pemain itu.

Tangkap layar laporan Gazzetta dello Sport.

Pada masa ini, tiada tawaran daripada pihak Mikel Arteta telah sampai ke Bologna dan satu-satunya yang diterima adalah daripada Brentford.

The Bees telah membuat tawaran manakala Arsenal dan Napoli menyukai Hickey, oleh itu akhbar tersebut menyatakan ‘akan ada lelongan’ untuk pemain itu pada musim panas ini.

Dengan harga jualan pemain itu pastinya akan meningkat.

Post a Comment

Previous Post Next Post