Wilshere dan Wenger senada.


Jack Wilshere dan Arsene Wenger senada dalam membalas kritikan yang dilontarkan oleh pemain Watford, Troy Deeney.

Kritikan Deeney sebelum ini yang mengatakan Arsenal terlalu senang dibuli dan bagaikan 'tiada telor' mengundang kemarahan sebilangan peminat Arsenal namun ada juga sebahagian peminat Arsenal yang menyokong kritikan pemain Watford itu.
I have to watch what I say, but it's [having] a bit of cojones, is what I'll say. Whenever I play against Arsenal, I'll go up and think 'let me whack the first one and see who wants it.' - Deeney.



Wenger dan Wilshere dalam sesi sidang media menjelang perlawanan menentang Red Star Belgrade menjawab kritikan Deeney.
You can't question Arsenal's character - Wenger
You cannot question Arsenal's character – it is horrible to hear when people criticise us - Jack Wilshere
Wenger menjelaskan dimana beliau percaya dengan kebolehan dan kekuatan yang ada pada pemain-pemain beliau serta menegaskan dimana sesiapa berhak untuk mengeluarkan pendapat masing-masing.

Namun beliau lebih gemar untuk menganalisis cara permainan dan mencari kelemahan yang ada pada pasukan berbanding mendengar kritikan orang lain serta menegaskan dimana pemain Watford itu tidak berhak untuk menilai pemain-pemain Arsenal.

Dan Jack Wilshere bagaikan senada dengan Wenger apabila beliau turut menegaskan dimana Deeney tidak boleh mempersoalkan kewibawaan pemain-pemain Arsenal.


As a player, if your attitude is questioned, it’s horrible,”

“I look around this team and you can’t question our character. People try and put us down, they always have. I don’t think the comments were justified."


Post a Comment

Previous Post Next Post