Penyokong Everton mahukan Arsene Wenger

Penyokong Everton mahukan Arsene Wenger. Kredit foto : Daily Mirror

Penyokong Everton mahukan Arsene Wenger gantikan Sam Allardyce sebagai pengurus pasukan tersebut.


Everton dipercayai berminat untuk melantik Arsene Wenger sebagai pengurus mereka seterusnya, menurut laporan Football London.

Dengan tugas terakhir Wenger bersama Arsenal (selaku pengurus) bakal berakhir pada perlawanan menentang Huddersfield yang dijadualkan Ahad, 13 Mei ini, terdapat tanda tanya mengenai hala tuju beliau selepas itu.

Menurut pendedahan BBC, Arsene Wenger menjelaskan bahawa beliau kini menerima banyak tawaran untuk mengendalikan pasukan namun masih belum memutuskan mengenai tindakan dan hala tuju yang bakal dilakukan beliau selepas ini.
Arsene Wenger says he has received more job offers than he expected after announcing he was leaving Arsenal at the end of the season. Wenger says he will remain active because his brain demands work - but that he does not yet know what that work will be. - BBC.
Toffees kini dibimbing oleh Sam Allardyce yang bertanggungjawab menguruskan dan mengendalikan kelab tersebut selepas pemecatan Ronald Koeman pada Oktober lalu (23 Oktober 2017), namun dipercayai bekas pengurus England itu mungkin bakal menamatkan khidmat beliau bersama kelab tersebut menjelang akhir musim nanti.

Walaupun berjaya mengemudikan Everton dengan baik setakat ini dengan berjaya membawa kelab itu berada ditangga ke-8 liga (setakat ini), namun penyokong kelab tersebut masih tidak berpuas hati dengan pencapaian yang dibawa Allardyce itu.

Kontarak Allardyce bersama Everton masih berbaki 12 bulan lagi namun menurut laporan Daily Star, pihak Everton dikatakan telah membuat pertanyaan mengenai kesediaan Wenger untuk mengemudikan pasukan tersebut.

Malah laporan itu juga melaporkan bahawa pemegang saham majoriti kelab, Farha Moshiri sedia menawarkan gaji kepada Wenger sebagaimana diterima beliau ketika bersama Arsenal dalam usaha untuk cuba dan memujuknya berpindah ke Goodison Park.


Berikutan perbincangan tentang Wenger yang mungkin berpindah ke Merseyside, peminat Everton telah meminta Wenger untuk dilantik menjadi pengurus kelab tersebut dan berikut adalah reaksi penyokong Everton.

Post a Comment

Previous Post Next Post