Kontrak Ozil dan Sanchez masih menjadi tanda tanya


Teka-teki masa depan Ozil dan Sanchez bersama Arsenal masih masih belum diketahui lagi masih menjadi tanda tanya buat peminat dan penyokong Arsenal.

Ditambah pula "cerita" dimana keputusan sama ada Wenger kekal bersama Arsenal juga banyak mempengaruhi keputusan pemain ini.

Kontrak Arsene Wenger bersama Arsenal juga bakal berakhir pada penghujung musim ini.

Benarkan terdapat pengaruh Wenger?


Beberapa laporan sebelum ini mengaitkan bahawa Ozil hanya akan menyambung kontrak beliau jika Arsene Wenger turut kekal di Emirates.
Wenger yang berada pada tahun terakhir kontraknya bersama Arsenal, menegaskan bahawa beliau tidak akan membuat sebarang keputusan mengenai masa depannya bersama Arsenal sehingga berakhirnya musim ini. 

Keputusan Arsene Wenger ini juga menimbulkan tanda tanya mengenai siapa yang bakal mengurus pasukan Arsenal pada musim depan.

Sebagai seorang pemain, keputusan mengenai siapa yang akan bakal menguruskan pasukan sememangnya mempengaruhi keputusan pemain itu sendiri untuk terus kekal atau tidak (sambung kontrak atau tidak). 

"No, I don't say that [my own status is connected to their contract talks]. I feel that they are happy at the club"

"And I want them to commit to the club because they believe they are in the right place."


Apa kata mereka




Benar atau tipu.

Desas-desus mengenai Ozil telah bersetuju untuk menyambung kontrak beliau bersama Arsenal.
Menurut laporan International Business Times yang diterbitkan pada 28 September 2016 mengatakan Ozil telah bersetuju untuk meyambung kontrak bersama Arsenal dengan beberapa syarat ternyata masih belum sahih.

"Mesut Ozil has reportedly agreed a lucrative new deal with Arsenal which will see him remain at the club beyond 2018, which is when his current deal expires. The Germany midfielder had revealed that he will open talks with the Gunners after they had been halted owing to his participation in the European Championships with Germany."

Begitu juga laporan daripada The Sun UK yang turut melaporkan perkara yang sama.

"German reports claim attacking midfielder has committed his future to the Gunners on a new long-term contract"

Jika diterjemahkan:
Mesut Özil gets a new mega-deal at Arsenal! He asks, among other things, The back number 10 instead of 11. All backgrounds tomorrow.

Namun hingga kini kontrak Ozil dan Sanchez masih lagi menjadi tanda tanya begitu juga dengan kontrak Arsene Wenger.

#COYG

Post a Comment

Previous Post Next Post