Martinez sertai Getafe


Penjaga gol muda Arsenal,Emiliano Martinez sah sertai kelab Sepanyol, Getafe.

Beliau secara rasminya telah menyertai Getafe secara pinjaman untuk tempoh satu musim dan bakal mengharungi saingan LaLiga bersama kelab tersebut.

Getafe pada musim lalu beraksi pada saingan Division Kedua Sepanyol ataupun Segunda División.


Emi Martinez, 24 tahun hanya membuat lima penampilan bersama skuad utama Arsenal musim lalu dan pernah dipinjamkan kepada kelab Oxford, Sheffield Wednesday, Rotherham dan Wolves sebelum ini.

Beliau menyertai Arsenal pada tahun 2010 daripada Independiente, berjaya mengekalkan ataupun mencipta tiga rekod tanpa bolos dalam lima aksi beliau bersama Arsenal musim lalu.

Penyertaan Martinez ke Getafe secara pinjaman ini disifatkan beliau adalah satu peluang terbaik buat dirinya bagi meningkatkan lagi prestasi beliau dan tindakan ini tidak menghalang cita-cita beliau untuk menjadi penjaga gol nombor satu Arsenal.

Beliau yang menjadi pilihan ketiga ketika ini dibelakang Ospina dan Cech, menyuarakan kenyakinan beliau untuk merebut tempat penjaga gol utama Arsenal sekembalinya beliau dari pinjaman bersama Getafe.

Jika sebelum ini beliau bersaing untuk menjadi pilihan kedua (penjaga gol) kini beliau lebih bersedia dan bersemangat untuk bersaing menjadi penjaga gol utama Arsenal.

Semoga beliau kembali dengan lebih berbisa. #ComeBackStronger Emi..! 💪

Post a Comment

Previous Post Next Post