Cazorla hampir kehilangan kaki.


Pemain tengah Arsenal, Santi Cazorla telah setahun tidak beraksi bersama Arsenal setelah mengalami kecederaan pada kaki beliau dan kecederaan beliau itu hampir menyebabkan beliau kehilangan kakinya akibat dijangkiti kuman.

Pendedahan itu dibuat oleh media Sepanyol, Marca dan diterjemahkan oleh seorang peminat Arsenal, Spanish Gooner pada laman twiter beliau.
The Cazorla torment. Two years without playing, eight surgeries and an infection which almost make him lose his foot.

The Arsenal player has his family in London, he lives alone in Salamanca looking for a miracle, he lost 8cm of his tendon, got gangrene in his heel. He dreams to be back in January.

“The doctor told me if I was able to walk with my kid on the garden I should be thankful”.

And yes, that is exactly a skin graft from his forearm with his daughter name.

Tampalan kulit lengan Cazorla pada kaki beliau yang tertera (tattoo) nama anak beliau.
Semenjak November tahun lalu (2016) beliau telah melakukan lapan kali pembedahan bagi merawat kecederaan beliau dan kini genap setahun beliau tidak beraksi bersama Arsenal setelah kali terakhir beraksi pada 19 Oktober 2016 dalam saingan Liga Juara-Juara Eropah menentang Ludogorets.

Gambar contoh kecederaan Achilles tendonitis yang dialami Cazorla.
Apa yang boleh dikatakan mengenai beliau, sememangnya memiliki semangat dan keazaman yang tinggi untuk kembali dengan mensasarkan Januari nanti untuk kembali membuat penampilan; setelah hampir-hampir kehilangan kakinya akibat jangkitan kuman/virus.

Semoga beliau mampu kembali cergas dengan segera dan mengembalikan kecergasan beliau.

#COYG

Post a Comment

Previous Post Next Post