Kerana dulu Arsenal terlalu mementingkan gaya

Petr Cech merasakan ada perubahan bermakna di era baru Arsenal dibawah kendalian Unai Emery, dengan The Gunners kini mampu meraih mata meskipun beraksi buruk.

Arsenal memulakan era baru musim ini dengan bekas pengendali Paris Saint-Germain, Unai Emery mengambil alih tugas selaku pengendali kelab menggantikan Arsene Wenger.

Di bawah kendalian Wenger, Arsenal memenangi tiga Trofi Kejuaraan Liga Perdana Inggeris dengan yang terakhir dimenangi adalah pada tahun ataupun musim 2003/2004.

Wenger membawa Arsenal menjuarai liga bagi 3 musim ; 1997–98, 2001–02 dan 2003–04
Emery kini memikul beban untuk menamatkan kemarau menjuarai ataupun menjulang gelaran juara liga tersebut dan Cech melihat terdapat potensi buat Arsenal untuk meraih gelaran kali ini kerana Arsenal sekarang mampu bermain lebih praktikal.

"Pada masa lalu, saya akan mengatakan cara Arsenal lebih penting daripada mendapatkan mata kadang-kadang dan ini bukan bagaimana anda memenangi kejuaraan liga" kata Cech yang dipetik daripada ESPN.

"Bagi mana-mana kelab yang telah memenangi gelaran dalam beberapa tahun kebelakangan ini, anda mempunyai pasukan dengan pengetahuan bagaimana untuk menyelesaikannya dan anda boleh melihatnya dalam mana-mana sukan, " jelas beliau lagi.

"Saya mengambil Tiger Woods (sebagai contoh), 10 tahun sejak dia memenangi kejohanan utama. Semakin lama ia berjalan, semakin sukar ia menjadi."

"Kelab ini tidak memenangi liga selama lebih dari 10 tahun, jelas sekali anda perlu kembali mengetahui cara melakukannya."

"Kami bermula dengan pengurus baru dari awal pada dasarnya dan kami cuba mendapatkan mentaliti ini untuk memenangi setiap perlawanan, maju dalam setiap pertandingan, bekerja setiap hari, mudah-mudahan kami dapat membinanya dan memenangi gelaran lebih cepat daripada kemudian. Ini akan membuat perbezaan besar."

Post a Comment

Previous Post Next Post