Arsenal mahukan bintang Marseille yang menjuarai Piala Dunia 2018, menurut laporan.

ARSENAL mahukan pemain Marseille yang menjuarai Piala Dunia 2018 menurut laporan dari Perancis.

Menurut kicauan yang dibuat oleh Get French Football News, Arsenal secara rasmi telah cuba untuk mendapatkan pemain Marseille yang juga merupakan pemenang Piala Dunia 2018, Florian Thauvin.
The Gunners secara tiba-tiba menjadi aktif dalam pasaran perpindahan, walaupun telah membeli Gabriel Martinelli, William Saliba dan menyelesaikan langkah pinjaman untuk Dani Ceballos, namun media tetap bersemangat bercerita mengenai usaha yang dilakukan Arsenal ketika ini.

Sebelum ini, sebagaimana dilaporkan oleh David Ornstein dari BBC, Arsenal juga akan mengumumkan mengenai seorang lagi pemain baru yang bakal menyertai The Gunners, Nicolas Pepe dari Lille.
Malah wartawan Sky, Kaveh Solhekol turut menyatakan dimana Arsenal kini berada di ambang menyelesaikan kesepakatan untuk kapten Celtic, Kieran Tierney.
Bagi penulis, pendekatan Arsenal untuk mendapatkan Thauvin yang beraksi pada posisi sayap berusia 26 tahun itu dianggap satu keperluan, namun keutamaan mereka untuk mendapatkan seorang pertahanan tengah berkaliber lebih menjadi keutamaan ketika ini.

Post a Comment

Previous Post Next Post