Unai Emery jelaskan keputusan beri tanggungjawab kapten kepada Rob Holding.

"Mengapa? Kerana dia": Pengendali Arsenal, Unai Emery memberikan jawapan ringkas kepada pewawancara BT Sport ketika beliau menjelaskan keputusan untuk memberikan jawatan kapten kepada Rob Holding dalam perlawanan Liga Europa menentang Vittoria.

Unai Emery berada dalam mood yang tidak baik untuk bercakap menjelang pertembungan Liga Europa diantara Arsenal melawan Vittoria pada petang Rabu (waktu UK).

Pengendali tersebut diberikan soalan ringkas dan dijawab ringkas olehnya dalam tembual tersebut.

Rob Holding merupakan kapten Arsenal bagi perlawanan menentang Vitoria SC malam tadi.
Ketika ditanya untuk menjelaskan keputusannya memberikan peranan kapten kepada Rob Holding, setelah 'memecat' Granit Xhaka dari peranannya, Emery hanya dapat menjawab: "Mengapa? Kerana dia. "
Malah apabila diminta untuk bercakap mengenai pemain sensasi berusia 18 tahun, Gabriel Martinelli, yang telah menjaringkan tujuh gol dalam tujuh perlawanan, Emery menjelaskan: "Dia muda tetapi dia bekerja dengan baik."

Dan beliau turut ditanya apa yang menarik dan disukainya mengenai pemain Brazil itu, Emery menjawab: "Saya fikir anda boleh melihat dia dan kualitinya".

Ia merupakan minggu sukar buat Emery selepas isu melibatkan bekas kapten pasukan, Xhaka yang terlibat dengan 'pertengkaran' bersama peminat Arsenal ketika pemain itu meninggalkan padang dalam perlawanan berkesudahan seri 2-2 dengan Crystal Palace pada akhir bulan lalu.
Malah perkara tu menjadi lebih buruk buat Emery selepas kecewa di Stadium Emirates apabila sekadar mencatatkan keputusan seri 1-1 menentang Wolves.

Melihat kepada situasi dan temubual tersebut, jelas Emery tidak berada dalam mood yang baik untuk bercakap mahupun mengulas situasi yang melanda Arsenal ketika ini.

Dan mungkin ianya juga bersangkut-paut dengan situasi beliau bersama Arsenal, dimana khabar angin begitu kuat mengatakan bahawa beliau bakal 'berpisah' dengan The Gunners dalam beberapa minggu ini.
Serta ada yang mengatakan bahawa perlawanan liga hujung minggu ini merupakan penentu nasib beliau bersama Arsenal.

Pelantikan Holding sebagai kapten Arsenal dilihat sebagai mengisi kekosongan Xhaka setelah dilucutkan jawatan tersebut.

Dan Arsenal ini mempunyai lima kapten dengan :
1. Pierre-Emerick-Aubameyang 
2. Alexandre Lacazette 
3. Hector Bellerin 
4. Mesut Ozil 
5. Rob Holding

Post a Comment

Previous Post Next Post