Arsenal berminat untuk menandatangani pemain tengah kreatif musim panas ini dan meletakkan James Maddison sebagai pilihan yang berpotensi untuk peranan itu.

Awal musim panas ini, The Gunners melakukan percubaan untuk menandatangani Emiliano Buendia dari Norwich City, tetapi pemain itu memilih untuk berpindah dan menyertai Aston Villa.

Martin Odegaard, yang menarik perhatian setelah tempoh pinjaman singkat dari Real Madrid musim lalu, juga dikatakan menjadi salah satu sasaran utama untuk The Gunners. 

Namun, pemain tersebut kemungkinan akan tinggal di Madrid setelah diberi jaminan oleh Carlo Ancelotti bahawa dia berada dalam rancangan pengendali baharu Los Blancos itu.

Mengikuti perkembangan semasa mengenai pemburuan pemain kreatif dibahagian tengah Arsenal, Football.London, mendedahkan bahawa The Gunners sangat berminat untuk menandatangani Maddison dari Leicester City. 

Mereka mengatakan bahawa minat Arsenal terhadap pemain tengah menyerang berusia 24 tahun yang berkelas itu disifatkan sebagai "asli".

Namun, Leicester akan menuntut bayaran perpindahan yang tinggi dengan anggaran melebihi £ 70 juta.

Jumlah yang akan membuatkan Arsenal merasa sangat sukar untuk melakukan kesepakatan tanpa penjualan pemain yang signifikan terlebih dahulu.

Maddison menyertai Foxes dari Norwich City pada 2018 dan telah membuat lebih dari 115 penampilan di semua pertandingan, dengan menjaringkan 27 gol.

Pemain antarabangsa England itu adalah seorang pemain hebat yang cemerlang dengan hasil hantarannya. 

Brendan Rodgers, pengendali Leicester City, menggambarkannya sebagai "pemain teratas" musim lalu.

Odegaard pula telah menolak dirinya untuk bergabung dengan The Gunners dan menandatangani pemain tengah kreatif adalah keutamaan buat Edu dan Mikel Arteta musim panas ini.

Memandangkan usia, kualiti dan pengalamannya, Maddison dilihat calon sesuai untuk The Gunners.

Arsenal masih mempunyai Emile Smith-Rowe yang sangat terkesan pada separuh kedua musim lalu.

Prestasi mengagumkan pemain berusia 20 tahun itu menyaksikan dirinya menjadi perhatian dengan Aston Villa turut berminat menandatanganinya, bagaimana pun dua tawaran mereka telah ditolak Arsenal.

Kini, difahamkan bahawa Villa sedang mempersiapkan tawaran ketiga untuk bakat muda yang menarik yang belum menandatangani perjanjian baharu di Emirates.

Jelas Edu kini mempunyai tugas berat selain mendapatkan pemain baharu dibahagian tengah, mengekalkan Smith-Rowe juga menjadi satu keutamaan yang perlu dilakukan.

Post a Comment

Previous Post Next Post