Barcelona berusaha sepanjang masa untuk memastikan kapten mereka dan Argentina, Lionel Messi memperbaharui kontraknya. 

Beberapa hari kebelakangan ini, halangan yang jelas muncul adalah syarat permainan kewangan yang adil dikuatkuasakan oleh La Liga dan perkara itu harus dipatuhi Barcelona.

Tetapi itu bukanlah satu-satunya halangan yang menghalang kesepakatan itu daripada diselesaikan mereka menurut Marca.

Kerangka fiskal harus jelas dan tawaran di atas meja akan menyaksikan Messi pergi ke Amerika Syarikat dalam tempoh dua musim lagi setelah berada di Camp Nou, dengan pemain Argentina itu akan memperolehi kembali pendapatan yang hilang dari Barcelona ketika berada di sana. 

Messi mahu keseluruhan isu cukai dapat dijelaskan dengan terang dan terperinci. 

Dan dia perlu memahami bagaimana wang itu akan dikenakan cukai; oleh Amerika Syarikat atau oleh Sepanyol?

Messi juga ingin memahami syarat pembayaran yang tepat yang ditawarkan kepadanya oleh Barcelona dan juga jaminan pengumpulan yang mengatasi keadaan kewangan kelab yang sukar. 

Barcelona masih berhutang sejumlah besar dalam pembayaran tertunda Messi dan pemain itu berminat untuk melihat secara konkrit bagaimana ini dimasukkan ke dalam perjanjian baharu.

Akhirnya, projek sukan sangat penting bagi Messi. 

Setakat ini Barcelona telah membawa masuk Sergio Aguero, Eric Garcia, Memphis Depay dan Emerson, satu langkah dan tindakan menarik, tetapi bukan satu loncatan kualitatif dari segi kualiti pasukan pertama Barcelona. 

Adakah itu sudah memadai untuk Messi (berpuas hati) ataupun dia masih memerlukan usaha tambahan Barcelona dalam mengukuh skuad dalam memburu kejuaraan musim depan. 

Post a Comment

Previous Post Next Post