Mahukan pemain yang boleh diperolehi pada harga rendah dengan kelab melihat pembelian mengejut pemain Man. United atau Arsenal pada Januari.

Barcelona sedang mengintai langkah 'kos rendah' ​​untuk Alexandre Lacazette dari Arsenal atau Edinson Cavani dari Manchester United untuk menggantikan Sergio Aguero pada Januari.

Aguero berdepan sekurang-kurangnya tiga bulan diketepikan selepas disahkan menghidap aritmia jantung berikutan insiden dalam perlawanan baru-baru ini.

Walaupun keadaannya tidak terlalu serius, namun doktor Barcelona telah menggesa pemain itu untuk lebih berhati-hati dan ini bermakna pemain Argentina itu akan menghabiskan beberapa waktu di luar padang untuk penilaian.

Itu juga menyebabkan Barcelona kekurangan pilihan dibahagian serangan dan mereka berhasrat untuk menanganinya pada jendela perpindahan Januari ini jika boleh.

Masalahnya, mereka kekurangan wang yang bermakna mereka perlu melihat tawaran murah dan sedia melakukan tawar-menawar untuk mana-mana pemain berpotensi dan bukannya sebarang langkah melibatkan perbelanjaan besar, sebagaimana dilakukan mereka sebelum ini.

Pemain seperti Alexandre Lacazette dan Edinson Cavani telah pun dinamakan sebagai pilihan memandangkan kontrak mereka di Arsenal dan Manchester United berakhir musim panas depan.

Semalam, laporan yang dikeluarkan Sport mendedahkan bahawa pemain Manchester United itu dianggap sebagai salah seorang pemain berpotensi pada Januari ini oleh mereka yang bertanggungjawab di Camp Nou.

Kini, Sport memahaminya dan mengatakan Cavani dan Lacazette adalah dua profil yang 'boleh tiba dengan kos rendah' ​​pada musim sejuk.

Ini boleh berlaku dalam perpindahan pinjaman atau tetap dengan perjanjian itu sesuatu yang perlu mereka selesaikan dengan segera.

Xavi dikatakan akan mengemudi Barcelona dalam masa terdekat ini.

Nampaknya kedua-duanya berada dalam senarai di Camp Nou, walaupun dan dengan Xavi kini kelihatan akan kembali serta mengambil alih pasukan, perkara itu tetap menjadi keutamaan.

Alexandre Lacazette ketika ini bernilai sekitar 18 juta pound sterling dalam pasaran perpindahan semasa dan akan menamatkan kontraknya di Emirates pada Jun 2022.

Post a Comment

Previous Post Next Post