Denis Zakaria sasaran percuma Arsenal.

Arsenal berminat untuk menandatangani Denis Zakaria yang kini bersama Borussia Monchengladbach, menurut laporan.

Kontrak semasa pemain berusia 24 tahun itu akan tamat pada penghujung musim 2021-22.

Ini bermakna pemain bolasepak Switzerland itu boleh menandatangani perjanjian pra-kontrak dengan kelab di luar Jerman pada Januari nanti.

Dikatakan bahawa dia tidak mungkin melanjutkan tempohnya di Borussia Park, dengan pasukan Bundesliga itu berdepan prospek kehilangannya secara percuma pada musim panas ini.

Denis Zakaria telah membuat 137 penampilan sejak menyertai Borussia Monchengladbach pada 2017 dan telah menjaringkan 11 gol serta merekodkan 8 bantuan gol. 

The Gunners dikreditkan dengan minat terhadap pemain berusia 24 tahun itu pada jendela perpindahan musim panas yang lalu tetapi Zakaria tetap kekal bersama Die Fohlen.

Bagaimanapun, The Gunners difahamkan kembali berminat terhadap pemain tengah berbakat itu.

Menurut wartawan terkenal Christian Falk, Arsenal akan cuba mendapatkan tandatangannya pada jendela perpindahan Januari atau mendapatkannya secara percuma pada penghujung kempen ini.

Skuad kendalian Mikel Arteta berminat untuk membawa masuk pemain tengah bertahan berkualiti tinggi, walaupun telah menandatangani Albert Sambi Lokonga dari Anderlecht dalam perjanjian bernilai £18 juta pada awal musim ini.

The Gunners memulakan musim baharu dengan buruk, tewas tiga perlawanan pembukaan menentang Brentford, Chelsea dan Manchester City.

Tugas Arteta di Stadium Emirates kelihatan dalam bahaya tetapi keadaan mula berubah menjadi lebih baik sejak kekalahan 5-0 kepada City di Stadium Etihad.

Mereka meraih tiga kemenangan berturut-turut ke atas Norwich, Burnley dan Tottenham Hotspur dalam liga.

Walaupun gagal memperolehi mata penuh menentang Brighton dan Crystal Palace, Arsenal muncul sebagai pemenang dalam pertemuan terbaharu di tempat sendiri menentang Aston Villa selain kejayaan memperolehi kemenangan tanpa bolos bertemu Leicester City, dua hari lalu di tempat lawan. 

Post a Comment

Previous Post Next Post