“Saya suka budak ini” – pemain Everton membantu rakan sepasukan untuk maju.

Dengan Richarlison menjadi salah seorang pemain yang paling disayangi di Brazil, kasih sayang terhadapnya tidak akan berbeza dengan rakan senegaranya di Everton.

Memandangkan pemain Toffees, Allan hari ini mempunyai temu bual yang dipaparkan oleh Globo Esporte, dia mempunyai beberapa kata-kata yang baik tentang rakannya, yang masih dipanggil 'merpati' di negara asalnya.

Dengan pemain tengah itu enam tahun lebih tua daripada Richarlison, dia berkata dia melayan rakan sepasukannya sebagai budak, mendakwa dia berada di sana untuk membantunya dengan apa sahaja yang dia perlukan.

“Saya suka budak ini! 

"Saya memanggilnya budak kerana saya lebih tua sedikit daripadanya,” kata Allan kepada Liga Perdana (melalui Globo Esporte).

“Dia sangat rajin dan saya cuba berkongsikan pengalaman saya apabila saya semakin tua untuk membantu dan membimbingnya. 

"Saya pasti dia akan mempunyai karier yang hebat di sini, di Everton dan untuk pasukan kebangsaan Brazil.”

Allan, 31 tahun kini membantu rakan sepasukan dan negaranya, Richarlison 

Richarlison adalah pemain yang telah lama berada di Goodison Park, setelah tiba pada 2018 manakala Allan hanya menyertainya selepas berpindah dari Napoli pada 2020.

Kini, walaupun Allan dapat bermain bersama Richarlison di Everton, namun dia masih bergelut untuk mendapat tempat untuk pasukan kebangsaan Brazil.

Ini kerana tempatnya dalam skuad untuk Piala Dunia 2022 masih belum terjamin. 

Mengenai perkara tersebut, pemain tengah itu mendakwa dia lebih memberi tumpuan kepada aksinya bersama Everton dalam mencari peluang untuk bersama skuad kebangsaan Brazil.

“Saya sentiasa mengekalkan impian saya, saya tahu kemahiran saya dan saya tahu betapa bagusnya saya, tetapi objektif pertama saya adalah bermain dengan baik untuk Everton. 

"Bekerja keras untuk pasukan saya bergerak ke hadapan dan kemudian perkara akan berlaku secara semula jadi. 

"Saya telah bekerja keras dan jika saya bermain dengan baik dalam perlawanan kami, saya pasti peluang di pasukan kebangsaan akan datang.”

Post a Comment

Previous Post Next Post