Martin Odegaard puji Eddie Nketiah selepas aksi cemerlang bersama Arsenal.

Martin Odegaard memuji Eddie Nketiah selepas mula beraksi bersama Arsenal.

Martin Odegaard telah memberitahu Stadium Astro bahawa dia sangat gembira untuk Eddie Nketiah setelah dia mendapat peluang bermain sambil memuji penyerang Arsenal itu atas kerja kerasnya musim ini.

Nketiah telah mempamerkan potensinya selepas memulakan dua perlawanan liga terakhir The Gunners.

Dia menjaringkan dua gol semasa menentang Chelsea, ketika anak buah Mikel Arteta mencatatkan kemenangan 4-2 di Stamford Bridge.

Dan Nketiah meneruskan kecemerlangan dengan satu lagi persembahan yang mengagumkan ketika Arsenal menewaskan Manchester United.

Nketiah hanya membuat tiga permulaan dalam Liga Perdana musim ini, tetapi dua penampilan terakhirnya mungkin menyebabkan beberapa peminat Arsenal tertanya-tanya sama ada The Gunners perlu meningkatkan usaha mereka untuk mencuba dan bersetuju kontrak baharu dengan pemain berusia 22 tahun itu.

Sememangnya Nketiah masih banyak yang perlu dibuktikan, namun dia sudah pasti telah menunjukkan betapa baiknya dia pada masa hadapan.


Dan Odegaard telah menyertai mereka yang memuji Nketiah selepas dua perlawanan terakhir. 

Dia menegaskan bahawa pemain muda itu berhak mendapat peluang yang datang kepadanya untuk kerja-kerja yang telah dia lakukan musim ini.

“Dia telah bekerja keras sepanjang musim, dia telah berlatih dengan begitu baik. 

"Saya sangat gembira untuk dia. 

"Saya rasa dia layak bermain dan mendapatkan gol. 

"Saya sangat gembira untuknya dan berharap dia dapat terus menjaringkan gol,” katanya kepada Stadium Astro.

Post a Comment

Previous Post Next Post