Dua masuk, dua keluar - Arsenal dan Juventus bertukar-tukar pemain.

Empat pemain kini diheret ke dalam aktiviti perpindahan Arsenal dengan Emirates bakal menerima dua kedatangan baharu.

Juventus dan Arsenal mungkin dalam situasi sibuk ketika ini bertukar-tukar pemain bagi persiapan musim panas dengan ada desakan untuk pihak Itali menandatangani Gabriel Magalhaes.

Itu menurut Tuttosport, yang mengatakan pemain seperti Artur dan Weston McKennie boleh berakhir di Emirates.

Mereka menjelaskan bahawa Juventus telah menamatkan lawatan dua hari ke London, di mana mereka telah bertemu dengan kelab dan ejen untuk membincangkan perjanjian yang berpotensi.

Artur dan Weston McKennie dilaporkan kemungkinan berpindah ke Emirates.

Itu menyaksikan mereka mengadakan perbincangan dengan Arsenal kerana pemain pertahanan The Gunners, Magalhaes berada di bahagian atas senarai keinginan mereka untuk jendela perpindahan musim panas.

Pasukan Itali itu memerlukan pengganti Giorgio Chiellini dan Magalhaes, yang penting, kaki kiri, adalah orang yang mereka mahu mengisi kekosongan yang akan ditinggalkan oleh pemain Itali itu.

Terdapat kesediaan untuk membuatkan perjanjian itu diselesaikan dan pertemuan baru-baru ini antara kedua-dua kelab hanya memberi tumpuan kepada perincian Magalhaes.

Idea Juventus adalah untuk menurunkan harga €50 juta yang dipinta Arsenal untuk melepaskan Magalhaes dan Old Lady pula sedia memasukkan pemain dalam pertukaran perpindahan itu.

The Gunners dilihat tidak keberatan untuk menerima Artur, yang mana Mikel Arteta diketahui cuba menandatanganinya secara pinjaman pada Januari lalu. 

McKennie juga merupakan nama yang muncul kerana dia 'boleh dikorbankan', yang Bianconeri juga sedia melepaskannya.

Magalhaes bukanlah satu-satunya pemain Arsenal yang dibincangkan oleh Juve, dengan mereka juga telah bertanya mengenai Thomas Partey.

Thomas Partey juga menjadi sasaran Juve untuk jendela musim panas ini.

Partey merupakan pemain yang disukai dan diminati oleh Juve sejak dia bersama Atletico Madrid lagi, dan mereka telah menghidupkan semula minat itu pada musim panas ini ketika Max Allegri berusaha untuk meningkatkan bahagian tengahnya.

Pemain tengah itu adalah satu lagi yang boleh diusahakan dalam perjanjian antara kedua-dua kelab, dengan Arsenal lebih rela untuk menjual pemain sekiranya gagal layak ke Liga Juara-Juara.

Gabriel Magalhaes, pemain pertahanan yang paling diingin Juventus.

Post a Comment

Previous Post Next Post