Gaji membuatkan perpindahan menjadi mustahil.

Pemain Arsenal di luar kemampuan untuk kelab yang berminat dengan tangga gaji membuatkan perpindahan menjadi perkara yang mustahil.

Pada hari Khamis, akhbar Portugal Correio da Manha melaporkan minat Benfica untuk menandatangani Bernd Leno daripada Arsenal.

Didakwa The Eagles mahu pemain Jerman itu bersaing dengan Odysseas Vlachodimos untuk posisi utama di Lisbon, walaupun bayaran €10 juta yang dituntut oleh The Gunners akan menjadi isu bagi mereka.

Ternyata akhbar Record juga memaparkan cerita tentang pengejaran ini dan menurut laporan mereka, Leno di luar kemampuan untuk Benfica.

Tangkap layar laporan Correio da Manha pada hari Khamis.

Permintaan yang dibuat oleh Arsenal tidak disebut dalam laporan mereka itu, bagaimanapun mereka berkata masalah sebenarnya adalah gaji penjaga gol The Gunners itu, yang dikatakan melebihi €5 juta setiap musim.

Kedatangan Leno dikatakan atas permintaan pengurus baharu Benfica, Roger Schmidt. 

Pengendali baharu Benfica itu pernah bekerja dengan penjaga gol itu di Bayer Leverkusen dan menurut Rekod, nama Leno dibentangkan dalam senarai sasaran berpotensi untuk Eagles.

Kini nampaknya, melainkan jika Arsenal mengurangkan sedikit harga dan Leno pula mengambil potongan gaji yang besar, perpindahan ini mungkin tidak akan mempunyai sebarang masalah untuk berlaku.

Namun jika sebaliknya, ianya nampak begitu sukar untuk direalisasikan.

Post a Comment

Previous Post Next Post