Tarikh 31 Mei agak penting buat Fiorentina dan Torreira.

Perbincangan baharu dijadualkan hari ini di kelab untuk perpindahan pemain Arsenal.

Terdapat banyak perbincangan minggu ini mengenai masa depan Lucas Torreira, yang kini dipinjamkan ke Fiorentina dari Arsenal.

Pemain tengah itu menikmati musim yang cemerlang di Itali, yang menyebabkan ramai percaya bahawa pasukan Serie A itu akan mencetuskan klausa €15 juta yang telah dipersetujui sebelumnya dalam perjanjian itu dan menandatanganinya secara kekal.

Walau bagaimanapun, terdapat beberapa halangan di sepanjang perjalanan dan dengan klausa itu akan tamat tempohnya pada 31 Mei, masa kian suntuk.

Itulah sebabnya dan tidak menghairankan apabila Fiorentina.it melaporkan bahawa perbincangan baharu dijangka berlaku antara pemimpin La Viola untuk mengambil kira situasi mengenai penebusan pemain Uruguay itu.

Kelab itu telah merancang satu mesyuarat baharu yang dijadualkan hari ini untuk mengambil kira keadaan, dengan Ketua Pegawai Eksekutif, Joe Barone akan menyertainya dari jauh di Amerika Syarikat.

Ia kemudian menjelaskan bahawa hubungan baharu juga berlaku antara pengarah bolasepak Fiorentina dan wakil pemain tengah Arsenal, yang menjelaskan pasukan Itali itu adalah keutamaan untuk pemain, yang juga bersedia untuk menunggu selepas 31 Mei.

Masalahnya ialah jika keseluruhan proses melepasi tarikh akhir, The Gunners akan mempunyai ruang untuk berunding sekali lagi.

Memandangkan Torreira mempunyai musim yang baik dan cemerlang ditampilkannya kali ini, mungkin juga ada pihak lain yang berminat dan itu kemungkinan besar akan membuatkan permintaan untuk mendapatkan Torreira semakin tinggi, yang akhirnya Arsenal mampu meminta nilai yang lebih tinggi juga.

Itulah sebabnya tarikh 31 Mei itu agak penting buat Fiorentina dan Torreira.

Post a Comment

Previous Post Next Post