Arsenal berminat untuk mendapatkan seorang lagi pemain tengah Real Madrid.

Arsenal sangat berminat untuk menandatangani pemain tengah dan boleh menawarkan gaji tinggi, telah banyak berurusan dengan kelab sebelum ini.

Selepas meminjam Dani Ceballos selama dua tahun dan kemudian meminjam Martin Ødegaard sebelum menandatanganinya secara tetap, Arsenal kini berminat untuk mendapatkan seorang lagi pemain tengah Real Madrid.

Pemain tersebut ialah Marco Asensio, yang turut menjadi sasaran Milan kerana mahu memperkuatkan skuad mereka untuk memastikan mereka mempunyai peluang untuk mengekalkan kejuaraan Serie A mereka.

Malah, Paolo Maldini dikatakan telah pun menghubungi Carlo Ancelotti untuk membincangkan pelbagai perkara, termasuklah mengenai Asensio, yang mana pengurus Real Madrid itu tidak akan menghalang untuk berpisah dengannya.

Masalah bagi pasukan Itali itu, yang masih menjadi isu dalam keseluruhan urusan pasaran perpindahan mereka adalah had kewangan kelab.

Dan itulah perkara pertama yang disentuh oleh Corriere dello Sport apabila melihat halangan yang dihadapi pasukan Stefano Pioli itu.

Tangkap layar laporan Corriere dello Sport hari ini.

Usaha untuk mendapatkan Asensio kekal menjadi sangat sukar atas dua sebab - dengan yang utama ialah tuntutan gaji pemain.

Asensio difahamkan meminta gaji €7 juta setahun dan Rossoneri tidak mampu mencapai angka itu, dengan had gaji telah ditetap lebih rendah daripada itu di kelab mereka.

Bagaimanapun, isu yang lebih besar ialah pasukan Liga Perdana Inggeris yang bersedia menggembirakan pemain itu dengan gaji yang lebih tinggi.

Arsenal adalah antara mereka yang dilaporkan sangat berminat untuk membawa Asensio ke Emirates, di mana dia boleh bekerja di bawah rakan sepasukan Sepanyol, Mikel Arteta.

Mengenai bayaran, tiada satu pun disebut tetapi laporan pada hari Selasa mencadangkan Real Madrid tidak akan dapat meminta lebih daripada €30-35 juta memandangkan kontrak pemain tengah itu di Bernabeu akan tamat pada 2023.

Real tahu mereka tidak boleh meminta lebih daripada €30-35 juta untuk pemain berusia 26 tahun itu yang bakal menamatkan kontrak bersama mereka musim depan - Corriere dello Sport pada hari Selasa.

Itu sudah tentu menjadi perkara yang mampu diusahakan Arsenal, tetapi ia juga bergantung kepada apa lagi yang diperlukan The Gunners pada jendela perpindahan ini.

Ketika ini, posisi penyerang jelas menjadi keutamaan dan perkara yang lebih tinggi dalam senarai pembelian musim panas ini.

Kontrak Marco Asensio bersama Real Madrid bakal tamat pada Jun 2023.


Post a Comment

Previous Post Next Post