Barcelona belum menerima tawaran rasmi dari Arsenal.

Kelab masih belum menerima tawaran rasmi dari Arsenal untuk penyerang bernilai €40 juta tetapi bersedia untuk menjual pada jumlah yang jauh lebih rendah.

Barcelona masih belum menerima tawaran rasmi daripada Arsenal untuk Memphis Depay, walaupun The Gunners nampaknya berminat dengannya.

Demikian menurut Mundo Deportivo, yang mengatakan gergasi Catalan itu menyedari minat daripada pihak Mikel Arteta pada musim panas ini.

Arsenal berminat untuk memperbaiki barisan serangan mereka pada jendela ini, setelah membenarkan Pierre Emerick Aubameyang berlepas pada Januari dan Alexandre Lacazette pula pulang ke Perancis, dikatakan akan menyertai Lyon (setelah menamatkan kontraknya bersama The Gunners).

Dengan Eddie Nketiah juga masih belum menandatangani perjanjian baharu, terdapat kekurangan pilihan penyerang dalam skuad Mikel Artetea dan beberapa laporan telah menunjukkan bahawa menandatangani penyerang adalah keutamaan The Gunners pada musim panas ini.

Arteta dilaporkan mahu menambah penyerang berpengalaman kepada skuad mudanya dan Depay telah dinamakan sebagai salah satu pilihan yang mereka cari.

Depay nampaknya akan 'disingkirkan' dari Nou Camp sebagai sebahagian daripada rombakan Barcelona pada musim panas ini.

Tindakan Barcelona untuk melakukan pembersihan secara besar-besaran adalah kerana mereka ingin mengurangkan perbelanjaan pada pembayaran gaji dan mengumpul dana untuk mendapatkan pemain yang dimahukan Xavi.

Depay adalah salah seorang yang dilaporkan berada dalam senarai mereka yang boleh berlepas, tetapi nampaknya Arsenal masih belum membuat tawaran untuknya.

Menurut Sport, Barcelona masih belum menerima ‘tawaran rasmi’ daripada Emirates, walaupun telah dijelaskan bahawa Arsenal menunjukkan minat untuk menandatangani pemain itu.

Tempoh untuk menjual Depay hanya terhad pada musim panas ini kerana dia hanya mempunyai kontrak sehingga 2023, jadi dia boleh berunding untuk perpindahan percuma pada musim panas akan datang mulai Januari dan seterusnya.

Barcelona lebih suka mengelak perkara itu berlaku dan sementara pemain Belanda itu bernilai sekitar €40 juta, mereka akan menuntut jumlah yang jauh lebih rendah ​​untuk membuat perjanjian perpindahan berlaku tahun ini.

Xavi tidak mempunyai perancangan terhadap Depay.

Post a Comment

Previous Post Next Post