Peluang terbaik pemain muda Arsenal menimba pengalaman.

Kelab gembira mengalu-alukan salah seorang bakat terhebat ketika ini di Arsenal.

Pengurus besar RKC Waalwijk, Frank van Mosselveld telah berkongsi kegembiraannya setelah berjaya mendapatkan perjanjian pinjaman pemain muda Arsenal, Mika Biereth.

Biereth telah menyertai pasukan Eredivisie itu secara pinjaman sehingga penghujung musim, dengan Arsenal berminat untuk memberinya pengalaman bolasepak pasukan utama secara tetap.

Ia akan menjadi pengalaman pertama pemain muda itu dalam kehidupan jauh dari Emirates, di mana dia menjadi pemain tetap untuk pasukan U23 sejak menyertai The Gunners dari Fulham tahun lepas.

Musim lalu menyaksikan Biereth menjaringkan 12 gol dan merekodkan enam bantuan dalam 26 perlawanan untuk semua pertandingan, jumlah yang mengagumkan di samping 25 gol dan 15 bantuan dalam 37 perlawanan untuk Fulham sebelum itu.

Dia kini perlu mencuba dan mengulanginya di pentas yang lebih besar dari Arsenal, dengan saingan Eredivisie merupakan satu peningkatan yang agak besar berbanding saingan liga peringkat B23.

Nampaknya pihak Waalwijk yakin Biereth akan melakukan perkara itu, dengan Mosselveld berkongsi kegembiraannya melalui laman sesawang rasmi kelab itu.

"Kami sangat gembira kerana kami dapat menandatangani [pinjam] Mika," katanya kepada mereka.

"Dengan bakat dan potensinya, dia adalah salah satu bakat terbesar Akademi Arsenal dan, oleh itu, peluang sebenar untuk kami.

“Di RKC musim depan, dia akan berpeluang membuat penampilan setiap minggu. 

"Dengan tahap Eredivisie [liga] lebih tinggi dan oleh itu, dia berpeluang untuk berkembang lebih jauh."

Laman sesawang rasmi Arsenal turut mengumumkan mengenai perpindahan Mika Biereth ke Waalwijk dengan mereka mendoakan yang terbaik untuk pemain itu, untuk sepanjang tempoh pinjamannya di kelab Belanda itu dan tidak sabar untuk melihat perkembangan berterusannya.

Post a Comment

Previous Post Next Post