Arsenal masih berusaha mendapatkan Arthur.

Arsenal masih cuba untuk menandatangani pemain tengah Brazil dengan sesuatu sedang diusahakan di Emirates.

Arsenal mungkin mendekati perjanjian untuk mendapatkan pemain tengah Juventus, Arthur kerana 'sesuatu sedang bergerak' di Emirates.

Demikian menurut wartawan Claudio Raimondi, yang mengatakan Juventus berminat untuk menyingkirkan pemain Brazil itu pada musim panas ini.

Arsenal meneruskan pembinaan semula skuad mereka menjelang musim panas ini dan Mikel Arteta nampaknya sangat berminat untuk mengukuhkan bahagian tengahnya, kawasan yang boleh dikatakan bermasalah musim lalu.

Fabio Vieira telah pun ditandatangani dari Porto, tetapi dia bukan satu-satunya yang dikaitkan dengan perpindahan ke Emirates.

Arthur adalah pemain yang dikenali dikalangan peminat Arsenal, ini kerana The Gunners telah cuba menandatanganinya secara pinjaman pada jendela perpindahan Januari dan mereka telah mengekalkan minat tersebut sejak itu.

Satu perjanjian perlu dilakukan kerana Juventus berminat untuk memindahkannya ketika mereka mengumpul dana untuk kepulangan Paul Pogba dan pemain lain pada musim panas ini.

Pada masa ini, tiada apa-apa dalam perancangan, tetapi Raimondi mencadangkan ia mungkin akan berubah.

"Juve berminat dengan Fabian Ruiz, tetapi sebelum memulakan rundingan sebenar, mereka mesti menyelesaikan situasi Ramsey-Arthur," katanya kepada Sport Mediaset.

"Bagi pemain Wales [Ramsey] itu, yang berminat untuk mendapatkannya adalah pasukan dari Turki yang dibimbing oleh Pirlo, mereka akan bergerak ke arah penamatan kontraknya dengan bayaran pampasan, manakala bagi pemain tengah Brazil itu [Arthur], sesuatu sedang bergerak di pihak Arsenal."

Post a Comment

Previous Post Next Post