"Saya membawa kembali minat daripada Arsenal…"

Pemain mahu meninggalkan pasukan dengan kelab bersedia untuk mengecualikan dia.

Ada ketikanya Arsenal dikatakan berminat dengan Fabian Ruiz, yang kini dalam kontrak di Napoli.

The Gunners dilaporkan berminat dengan pemain tengah Sepanyol itu tetapi ia masih harus dilihat jika mereka membuat langkah perpindahan untuknya dalam masa terdekat.

Apa yang jelas ialah Ruiz mahu meninggalkan pasukan Serie A, seperti yang ditegaskan oleh wartawan Paolo Bargiggia, yang bercakap kepada 1 Football Club, disampaikan oleh CalcioNapoli24.

Menyentuh masa depan pemain tengah itu, dia ditanya sama ada penyingkiran boleh menjadi penyelesaian yang sah, iaitu apabila dia membawa kembali minat daripada Arsenal.

Dia berkata: "Kelab ini, sebenarnya, mempunyai pendekatan yang sukar dengan Fabian.

"Yang terakhir [Ruiz] memperolehi kira-kira €1.8 juta, ejennya tidak pernah membuat permintaan pembaharuan, tetapi jika mereka terpaksa, mereka pasti akan meminta lanjutan kontrak dengan gaji yang lebih tinggi.

"Pemain itu, bagaimanapun, mahu meninggalkan pasukan, jadi Napoli akan mendengar tawaran penting, atau dia mungkin akan diturunkan ke bangku simpanan, kerana dia akan diketepikan daripada projek kelab. 

"Saya mengembalikan minat dari Arsenal dan Juventus, walaupun Bianconeri tidak boleh membuat tawaran bernilai €30-40 juta."

Paolo Bargiggia

Bargiggia kemudian menjelaskan bahawa walaupun Ruiz mahu kembali ke La Liga, di mana dia cemerlang bersama Real Betis pada satu ketika, namun dia masih belum menerima sebarang tawaran rasmi dari tanah kelahirannya.

Itu membuka pintu untuk Arsenal jika mereka masih mahukan dia dan wartawan itu nampaknya mencadangkan The Gunners akan melakukannya.

Post a Comment

Previous Post Next Post