The Gunners hanya mahukan bayaran yang berpatutan.

Pemain Arsenal sedar bahawa kelab Itali mahu menandatanganinya dan The Gunners dilaporkan mahu bayaran yang berpatutan.

Media Brazil kini melaporkan minat Juventus terhadap pemain pertahanan Arsenal, Gabriel Magalhaes.

UOL menulis bahawa Old Lady telah menghubungi Arsenal untuk menandatangani pemain itu, dengan Magalhaes sendiri sudah mengetahui keinginan kelab tersebut untuk membawanya ke Serie A.

Laporan itu nampaknya tidak mempunyai banyak maklumat tentang jumlah permintaan Arsenal (harga) sekiranya berlaku penjualan. 

Mereka hanya menegaskan bahawa ia 'tidak akan menjadi perkara mudah' untuk Juventus mendapatkan Magalhaes.

Ini kerana, The Gunners telah membelanjakan €30 juta untuk menandatanganinya dan Magalhaes sejak itu telah menjadi pemain penting pasukan Mikel Arteta.

Itu menjelaskan nilai yang sepatutnya Juventus sediakan untuk memulakan rundingan, sekiranya Arsenal berhajat untuk melepaskan Magalhaes.

UOL mendakwa, bahawa usaha pasukan Serie A itu untuk mendapatkan pemain Magalhaes adalah berkaitan dengan persaraan Giorgio Chiellini, yang akan menggantungkan butnya pada musim panas ini.

Giorgio Chiellini dikatakan bakal bersara musim ini.

Sebelum itu, pada hari Rabu, UOL juga telah pun melaporkan bahawa Arsenal berminat untuk mendapatkan Arthur dari Juventus. 

Ia didakwa The Gunners gagal mendapatkannya secara pinjaman pada Januari dan telah membuat hubungan baharu untuk menandatangani.

Sekarang, kerana khabar angin tentang Gabriel ini akan membuka kemungkinan pertukaran yang jelas, media itu menjelaskan bahawa kedua-dua kes itu tidak semestinya bersangkut-paut. 

Ia adalah dua kes yang berbeza dengan Arsenal dikatakan mahu bayaran yang berpatutan sekiranya bertindak untuk menjual Magalhaes.

Post a Comment

Previous Post Next Post