Perkongsian berpotensi untuk masa hadapan.

Pengarah Sao Paulo memuji Edu Gaspar untuk pendekatan perpindahan Arsenal.

Arsenal menandatangani Marquinhos dari Sao Paulo dengan hanya €3.5 juta sahaja, sejurus sebelum kontrak pemain itu berakhir bersama kelab Brazil itu.

Jelas sekali The Gunners telah mengambil kesempatan daripada situasi itu untuk mendapatkan pemain muda tersebut dalam perjanjian murah, bayaran perpindahan yang sangat rendah.

Sebelum ini Bola VIP melaporkan bahawa pengurus pasukan tersebut berang dengan perpindahan pemain itu ke Arsenal.

Namun kini, ternyata bahawa kelab Brazil itu tidak mempunyai sebarang perasaan dendam dengan pihak London, dan lebih-lebih lagi, perjanjian ini sebenarnya boleh menjadi pintu untuk perkongsian masa depan antara mereka.

Pendedahan ini dibuat oleh pengarah kelab tersebut, Carlos Belmonte

Dia mendakwa bahawa dengan Arsenal membayar yuran dan bukannya menunggu pemain itu pergi secara percuma, The Gunners kini boleh mempunyai kelebihan dalam hubungan mereka dengan Sao Paulo. 

Dan itu adalah sesuatu yang dikehendaki oleh Pengarah Teknikal Arsenal, Edu Gaspar.

"Individu yang membawa perniagaan Arsenal kepada kami ialah [ejen] Bruno Paiva. 

"Bruno Paiva adalah penting, kerana dia membawa kami lebih dekat dengan Arsenal apabila kami sudah fikir Marquinhos sudah hilang," kata Belmonte kepada Canal do Arnaldo e Tironi (melalui Gazeta Esportiva).

“Kami mempunyai hubungan yang hebat dengan Edu Gaspar, yang memberitahu kami bahawa dia tahu bahawa Marquinhos boleh pergi secara percuma.

"Tetapi dia masih mencari dana untuk membayar Sao Paulo, kerana dia mahu mempunyai hubungan yang sama sebagaimana hubungan yang kami ada antara Sao Paulo dengan Ajax.

"Dia [Edu Gaspar] mahu lebih dekat untuk akhirnya dapat membawa pemain muda dari Sao Paulo ke Arsenal. 

"Kami juga sedang mengkaji kemungkinan menukar pangkalan kami dengan pangkalan mereka."

Dengan merujuk kepada Ajax, Belmonte bercakap mengenai perjanjian untuk David Neres dan Antony, yang merupakan dua perpindahan besar yang mudah diselesaikan oleh hubungan baik antara kelab. 

Sao Paulo adalah salah satu pasukan yang mempunyai akademi terbaik di Brazil dan Arsenal pastinya boleh mendapat manfaat daripadanya.

Post a Comment

Previous Post Next Post