Arsenal dan United berlumba untuk menandatangani Youri Tielemans.

Arsenal berlumba dengan Man. United untuk menandatangani Youri Tielemans.

Apa yang dikatakan oleh media.

Arsenal yakin dapat menewaskan Manchester United dalam perlumbaan untuk mendapatkan pemain tengah Leicester berusia 25 tahun, Youri Tielemans, menurut The Sun

Akhbar itu menulis bahawa The Gunners yakin dapat memeterai perjanjian £30 juta untuk pemain antarabangsa Belgium itu walaupun menerima saingan dari Manchester United dan Newcastle.

Pemain tengah Leicester itu berada dalam tahun terakhir kontraknya bersama kelab yang berpengkalan di East Midlands dan berminat untuk berpindah keluar.

Tielemans, bagi pihaknya, lebih suka menyertai The Gunners berbanding kelab lain, yang berminat terhadapnya.

Dengan hanya tinggal setahun lagi dalam kontraknya, Leicester dengan berat hati terpaksa menerima hakikat bahawa mereka perlu menerima wang sekarang daripada mengambil risiko kehilangannya sebagai ejen percuma musim panas depan.

Dan mereka (The Sun) turut melaporkan bahawa Arteta sedang berusaha untuk menyingkirkan tujuh pemain bagi membiayai perbelanjaan perpindahan The Gunners musim panas ini. 

Setakat ini, Arsenal telah membelanjakan £83 juta untuk membawa masuk Gabriel Jesus, Fabio Vieira, Marquinos dan Matt Turner, tetapi masih berharap untuk mendapatkan lebih banyak muka baharu.

Post a Comment

Previous Post Next Post