Kelab Belanda lengkapkan perpindahan pemain muda The Gunners

Pemain muda The Gunners sertai kelab Belanda setelah usaha pengurus teknikal membuahkan hasil.

Arsenal telah mencapai persetujuan bersama FC Den Bosch untuk penyerang Nikolaj Moller kembali ke kelab itu secara pinjaman musim depan.

Itu menurut Brabants Dagblad, yang mengatakan penyerang itu bersedia untuk melanjutkan tempohnya di Belanda selepas tempoh pinjamannya musim lalu.

Pemain muda itu menghabiskan separuh masa kedua musim lalu secara pinjaman dengan pasukan Belanda itu, menyertai mereka pada penghujung jendela perpindahan Januari.

Dia berjaya membuat 11 penampilan dalam semua pertandingan untuk mereka, menjaringkan dua gol dan merekodkan satu bantuan.

Nikolaj Moller beraksi musim lalu untuk FC Den Bosch menentang Jong FC Utrecht.

Dia telah ditetapkan untuk kembali ke Arsenal pada musim panas ini setelah tamat perjanjian itu, tetapi BD melaporkan The Gunners kini telah mencapai perjanjian baharu.

Menurut maklumat mereka, Pengurus Teknikal Jas Gosgens telah berbincang dengan Arsenal mengenai perjanjian pinjaman baharu, selepas baru-baru ini mengumumkan dia ingin mengekalkan Moller musim depan.

Itu kini telah dicapai, dengan kontrak semasa Moller di Emirates akan tamat pada 2024, jadi tidak ada isu mengenainya.

Pemain muda Arsenal itu akan menjadi ketibaan keenam di Den Bosch pada musim panas ini dan penyerang kedua yang ditandatangani bersama Joey Konings, yang telah menyertai secara percuma daripada De Graafschap

Moller sebelum ini menghabiskan enam bulan di Jerman bersama Viktoria Koln, di mana dia menjaringkan tiga gol dalam 13 penampilan sebelum dipanggil semula The Gunners pada awal Januari.

Pada penghujung Januari pula, dia dipinjamkan kepada kelab Belanda itu dan kini, dia bakal melanjutkan tempohnya bersama FC Den Bosch untuk kali kedua.

Menggambarkan tentang menandatangani Moller, Gosgens berkata: "Nikolaj telah menunjukkan bahawa dia mempunyai banyak potensi. 

"Musim lalu, dia kadang-kadang menunjukkan perkara yang indah.

"Disebabkan dia sudah dapat membiasakan diri selama enam bulan, saya mengharapkan lebih daripadanya. 

"Saya sangat gembira kerana kami dapat mengekalkan Nikolaj bersama kami lebih lama.

Semoga berjaya Nikolaj di Belanda.

Post a Comment

Previous Post Next Post