Diwakili agensi yang sama, Arteta mahukan pertahanan kiri baharu.

Arsenal telah bertanya tentang peluang perpindahan untuk pemain pertahanan yang mempunyai agensi yang sama dengan Arteta.

Arsenal berminat untuk mendapatkan pemain pertahanan kiri Benfica, Alex Grimaldo, menurut laporan dari media Portugal pada hari Jumaat.

Akhbar Record mendakwa The Gunners telah memerhati pemain berusia 26 tahun itu dan sudah bertanya kepada ejen pemain itu berhubung kemungkinan perpindahan.

Cerita itu mendakwa Benfica mahukan antara €7-8 juta untuk penjualan pemain itu.

Itu mungkin terdengar seperti harga yang sangat murah untuk pemain yang kosnya lebih tinggi jika dibandingkan dengan tahun-tahun sebelumnya, tetapi ada sebab mengapa Arsenal percaya jumlah itu tinggi.

Grimaldo tidak mempunyai hubungan yang baik dengan Benfica dan kerana kontraknya akan tamat pada 2023, kelab itu berfikir untuk melepaskannya secara percuma.

Itu bermakna The Gunners juga sedang menilai dan berfikir sama ada pelaburan itu berbaloi atau tidak.

Record juga mendakwa bahawa Mikel Arteta, yang merupakan rakan senegara Grimaldo, mahukan bek kiri tambahan dalam skuadnya dengan kualiti pemain tersebut, dengan ia mengatakan mereka berdua diwakili oleh agensi yang sama, iaitu Wasserman.

Ini bukanlah perpindahan mengejutkan pertama bek sayap dari Eagles ke The Gunners, selepas perpindahan Nuno Tavares sebelum ini juga secara mengejut ke Arsenal pada musim panas lalu, dengan perjanjian €8 juta.

Post a Comment

Previous Post Next Post