Omari Hutchinson wonderkid Arsenal.

Kredit gambar : Metro
Reiss Nelson pemain muda berbakat terbaru Arsenal yang kini menjadi perhatian media dan juga para peminat Arsenal setelah aksi beliau yang mengangumkan pada perlawanan persahabatan pra musim baru-baru ini.

Setahun yang lalu, bakat muda Arsenal yang pernah mencuri perhatian adalah Omari Hutchinson yang berusia 12 tahun ketika itu.

Boleh dikatakan Arsenal sentiasa ada atau dipenuhi dengan bakat-bakat muda yang menarik dan lebih dikenali dengan 'wonderkid'.

Berbeza sedikit mengenai pemain ataupun bakat muda ini,  Omari Hutchinson  masih terlalu muda namun bakat dan skill yang dimiliki beliau amat mengagumkan.

Video skil yang dipamerkan oleh Omari Hutchinson


Namun Arsenal perlu menunggu sekurang-kurangnya empat atau lima tahun lagi sebelum pemain muda ini dapat dipertimbangkan untuk menyertai pasukan utama. 

Dan menjadi persoalan siapakah yang bakal mengurus Arsenal pada ketika itu dan adakah pengurus ataupun pengendali berminat untuk memperkembangkan bakat beliau? Atau sekurang-kurangnya meletakan beliau untuk menjalani latihan bersama skuad senior pada masa itu (empat ke lima tahun lagi).

Jack Wilshere terpaksa menanti dan menunggu sehingga beliau berusia 18 tahun untuk mendapatkan peluangnya bersama skuad utama Arsenal.

Mampukah Omari Hutchinson memecahkan rekod ini? Dan adakah beliau bakal menjadi pemain terbaik satu hari nanti?

Post a Comment

Previous Post Next Post