Ozil sedia tinggalkan Arsenal?

Ketika ini heboh dikatakan dimana Ozil bakal tinggalkan Arsenal secara percuma selepas gagal dalam rundingan kontrak baru.

Selain dikaitkan dengan menyertai Manchester United, Ozil juga dikatakan menjadi perhatian kelab Itali, Inter Milan.

Menurut laporan yang dikeluarkan oleh SportBild, tiada rundingan dijalankan mengenai tawaran baru kontrak pemain tersebut semenjak Februari 2017 dan ini bermakna khabar angin yang mengatakan Ozil ditawarkan sebanyak £250,000 seminggu oleh Wenger juga adalah sesuatu yang meragukan.

Adakah benar tawaran sebanyak  £250,000 seminggu ditawarkan kepada Ozil? Gaji pemain Arsenal tertinggi setakat ini adalah menjadi milik pemain kebangsaan Perancis, Lacazette dengan menerima  £200,000 seminggu.

Dan sebelum kedatangan Lacazette, Ozil merupakan penerima gaji tertinggi di Arsenal dengan  £140,000 seminggu.

Baca gaji pemain tertinggi Arsenal :Gaji Pemain-Pemain Arsenal
The future of national player Mesut Özil is still unresolved. According to information from SPORTBILD, since February 2017 there has been no negotiations with the "Gunners" over an extension of the end of the season ending contract.
At that time they talked about a new working paper with a higher salary (estimated currently: 9 million euros), then Arsenal broke the talks off. Arsène Wenger had contact with PSG at that time. The Londoners lacked the planning certainty, as it was not clear how the coach would go on.
Since then, no longer talked about an extension with Ozil. The fact that a new contract with a basic salary of 280,000 euros per week, as is reported, is not true.
Selepas dikaitkan dengan perpindahan percuma ke Manchester United pada penghujung musim ini, Ozil kini turut dikaitkan dengan pasukan Itali, Inter Milan.
Inter wants to chase Özil in winter
Menurut laporan daripada portal TMW, Arsenal dikatakan sedia untuk melepaskan Ozil secara percuma dan Inter Milan berharap mampu membawa pemain ini menyertai mereka pada Januari depan.

Inter Milan yang tidak nyata tidak berpuas hati dengan persembahan yang dipamerkan oleh Joao Mario dan Ozil dilihat sebagai pengganti kepada pemain ini.
Joao Mario bakal menjadi salah satu syarat dalam usaha Inter mendapatkan Ozil sebelum kontrak pemain itu berakhir bersama Arsenal.
Dan dijangkakan juga Joao Mario bakal menyertai Arsenal sebagai salah satu syarat (pertukaran pemain) jika Ozil berjaya menyertai Inter Milan sebelum kontrak pemain tersebut tamat bersama Arsenal.

Joao Mario, 24 tahun menyertai Inter Milan pada 27 Ogos 2016 telah membuat 38 penampilan bersama pasukan tersebut dengan tiga gol dan 10 bantuan gol telah berjaya dicipta oleh pemain kelahiran Portugal ini.

Post a Comment

Previous Post Next Post