Raheem Sterling kemungkinan tandatangani kontrak baru


Pemain yang dikaitkan dengan Arsenal, Raheem Sterling dijangka menandatangani kontrak lanjutan bersama Manchester City.

Sterling, 22 tahun yang menyertai Manchester City pada musim 2015/16 daripada Liverpool dikatakan menjadi sasaran Arsenal bagi menggantikan Alexis Sanchez.



Beliau turut dikatakan menjadi salah satu syarat Arsenal ketika cubaan Manchester City mendapatkan Sanchez pada jendela perpindahan lalu.

Man City dilaporkan menawarkan Raheem Sterling kepada Arsenal bagi mendapatkan Alexis Sanchez.  Sumber dan kredit : ESPN
Kontrak beliau ketika ini bersama City bakal berakhir pada June 2020 namun menurut laporan ESPN, pemain ini tidak akan dilepaskan pada jendela perpindahan yang bakal dibuka pada Januari depan.
Pep Guardiola insists Raheem Sterling won't be leaving in the January transfer window despite speculation that Arsenal are set to reignite their interest in the England international.
The Gunners asked about Sterling in the summer as part of a swap deal that would see Manchester City sign Chile forward Alexis Sanchez but Guardiola said there was "zero chance" of him leaving.
City will consider making a new move for Sanchez in January but Guardiola again dismissed rumours that Sterling, who scored for a fourth consecutive Premier League game in Saturday's 5-0 win over Crystal Palace, will be allowed to leave.
Dan dikatakan pemain tersebut bakal ditawarkan kontrak baru yang bakal mengekalkan pemain itu bersama City sehingga tahun 2022 menurut laporan yang dikeluarkan oleh Manchester Evening News.
Pep Guardiola has warned Arsenal they will be wasting their time if they launch a renewed bid for Raheem Sterling.
Arsene Wenger is considering a fresh move the Manchester City winger when the transfer window reopens in January.
Ketika ini, pemain kebangsaan England itu menerima gaji berjumlah £180,000 seminggu daripada Manchester City.

Sanggupkah Arsenal menawarkan gaji yang lebih tinggi daripada apa yang diterima oleh Sterling ketika ini bersama City jika benar seperti dilaporkan dimana Wenger berminat untuk mendapatkan pemain ini.

Namun rekod persembahan pemain kebangsaan England ini yang baru berusia 22 tahun amat mengagumkan untuk tempoh lima musim terkini beliau.

Dan rekod persembahan beliau bersama City  musim ini juga amat menarik walaupun hanya membuat tujuh penampilan dalam kesemua pertandingan bersama City musim ini apabila berjaya menjaringkan lima gol setakat ini.

Rekod lima musim terakhir Sterling 
Musim Kelab Penampilan Gol Assists
2017/18*Manchester City 7 5 -
2016/17 Manchester City 47 10 21
2015/16 Manchester City 47 11 10
2014/15 Liverpool 52 11 10
2013/14 Liverpool 39 11 12
Jumlah 192 48 53
*Setakat 25 Ogos 2017.

Post a Comment

Previous Post Next Post