Wilfried Ndidi jadi sasaran Mancheter United dan Liverpool . Apa kaitan Arsenal ?

Pemain berusia 21 tahun dari Nigeria , bermain di posisi tengah bertahan yang menyertai Leicester City pada perpindahan pertengahan musim 2017/18 dari Genk dengan nilai perpindahan mencecah £15 juta .



Pemain ini pernah dikatakan telah di pantau oleh pencarian bakat Manchester United dan juga Liverpool. Namun baru-baru ini laporan daripada The Sun mengatakan bahawa Arsenal berminat untuk membawa pemain ini ke Emirates bagi menggandingkan Nigeria bersama Alex Iwobi.

sumber : google
Apakah nasib Mohamed Elneny , Granit Xhaka? Atau, apakah benar Jack Wilshere akan dilepaskan secara percuma jendela perpindahan ini?

Ada spekulasi mengenai Emre Can akan berpindah ke Juventus lepas taman musim nanti . Juventus juga dikatakan berminat membawa pemain Jerman ini ke Turin bagi menggantikan Sami Khedira , ia adalah plan jangka panjang Juventus . Pemain ini juga menjadi sasaran Manchester United berikutan Marouane Fellaini bakal meninggalkan Red Devil penghujung musim ini.

Rujukan : The Week 

Laurence Griffiths/Getty Images Marouane Fellaini joined Manchester United from Everton is a £27.5m deal in September 2013.
Jadi mengapa khabar angin ini mengfokus kepada Arsenal?

Dalam beberapa bulan ini cerita mengenai perbincangan kontrak Jack Wilshere menemui kegagalan akibat dari terma gaji yang ditawarkan kepada Jack Wilshere . Mohamed Elneny pula baru menandatangani kontrak baru manakala Granit Xhaka masih menjadi pemain penting dalam skuad utama Arsenal . Everton di lihat secara terang menyatakan minat kepada pemain tengah England ini .

Gambar oleh Dailystar : Wilshere dikatakan akan meninggalkan Arsenal secara percuma penghujung musim .
Namun dalam minggu ini juga sebuah laporan dari Daily Mail menyatakan bahawa pemain bintang Nigeria itu tidak akan ke Arsenal walaupun tawaran £30 juta jika ia menjadi kenyataan . Dalam pada itu juga Daily Mail menyebut Arsesne Wenger ingin membawa pemain ini untuk bergandingan dengan Alex Iwobi. Namun nasib Wenger juga tidak selamat buat masa ini, jadi spekulasi perpindahan ini menjadi perhatian media dalam laporan mereka .

  

Post a Comment

Previous Post Next Post