Arsenal memerlukan beberapa pemimpin menurut legenda Arsenal, Tony Adams.

Legenda Arsenal, Tony Adam yang menyambut ulangtahun kelahiran yang ke-52 dua hari lalu, merasakan bilik persalinan Arsenal memerlukan beberapa pemimpin.



Pemain pertahanan legenda itu memimpin Arsenal menjulang trofi kejuaraan untuk tiga dekad berbeza, termasuk empat gelaran liga dan tiga Piala FA, namun apa rahsia disebalik kejayaan beliau itu?

Rekod pencapaian Tony Adam ataupun Mr. Arsenal bersama kelab.
  • Football League First Division: 1988–89, 1990–91
  • Premier League: 1997–98, 2001–02
  • FA Cup: 1993, 1998, 2002
  • Football League Cup: 1987, 1993
  • Football League Centenary Trophy: 1988
  • European Cup Winners Cup: 1994
  • FA Charity Shield: 1991 (berkongsi dengan Spurs), 1998



‘I had my own colonels and police in the squad’
'Saya mempunyai kolonel dan polis saya sendiri dalam skuad'

"Saya adalah kapten yang berbeza pada hari-hari terawal saya berbanding ketika saya berjaya menembusi 96," katanya kepada Arsenal Player.

"Saya seorang yang berbeza. Pada detik terawal ia adalah tentang memimpin dengan contoh, keluar di sana dan berdebar-debar."

"Kemudian saya mengenali diri saya lebih mendalam dan tempoh enam tahun saya di bawah Arsene membantu saya melakukannya lebih baik dari sebelumnya."

"Saya belajar bahawa sesetengah orang perlu dilayan secara berbeza. Tidak semua orang mahu diketuk kepala dengan kayu, ada yang memerlukan lobak merah (cara lembut)."

"Saya pernah menjadi ketua tetapi saya juga mahu kapten saya di sekeliling saya. Saya masih ingat cerita yang menggambarkan bahawa saya agak terkejut dengan Lauren apabila dia datang ke kelab."

"Untuk sebab tertentu dia tidak suka kepada saya dan David Seaman masuk (campur) serta memintanya untuk menunjukkan rasa hormat kepada saya."

"Ia bagus untuk memiliki polis. Pada ketika itu saya sangat menghormati semua orang, kolonel dan polis saya sendiri untuk menjaga skuad dan suasana pasukan setiap hari. Ia adalah mengenai menyerahkan nilai-nilai kelab ini kepada generasi akan datang. "

Baca : Senarai Kapten Arsenal semenjak kelab ditubuhkan.

Post a Comment

Previous Post Next Post