Guendouzi dedahkan rahsia di belakang pasukan yang hebat, sangat gembira mengenai permulaannya.

Apabila Arsenal membelanjakan £7 juta untuk membawa Matteo Guendouzi menyertai The Gunners daripada Lorient, tidak ramai menjangkakan bahawa beliau bakal menerima peranan besar bersama pasukan Utara London.

Walau bagaimanapun, beberapa persembahan yang menyakinkan dalam aksi pra musim menyaksikan pemain berusia 19 tahun itu berjaya menempatkan diri didalam skuad kendalian Unai Emery.

Dan kini, beliau antara pemain utama The Gunners yang menjadi pilihan pengendali Sepanyol untuk beraksi dalam saingan musim ini.

Selain membantu pasukannya mengekalkan 10 perlawanan tanpa kalah dalam saingan Liga Perdana Inggeris, termasuklah dengan tiga keputusan seri dalam tiga perlawanan terakhir The Gunners, Guendouzi juga mendapat panggilan pertama untuk skuad Perancis Bawah 21 tahun.

Aksi Guendouzi bersama skuad U21 Perancis ketika menentang U21 Crotia, Khamis lalu. 
Beliau telah membuat debutnya pada hari Khamis dalam perlawanan yang berkesudahan seri 2-2 menentang Croatia B21.

Selepas perlawanan tersebut, beliau telah bercakap kepada media, sebagaimana dilaporkan oleh Foot Mercato, di mana beliau menyentuh mengenai permulaan yang hebat untuk musim ini di Emirates, dan menjelaskan mengapa keadaan berjalan dengan baik di Utara London.


Dia berkata: "Saya sangat gembira dengan permulaan saya. Selepas itu, yang paling penting bagi saya adalah pasukan, kami berada dalam prestasi yang baik dengan 15 atau 16 perlawanan tanpa kalah, yang merupakan sesuatu yang perlu kita teruskan

"Kami telah mencatatkan keputusan seri dalam tiga perlawanan terakhir liga, tetapi kami adalah pasukan yang sangat mantap, dan saya harap kami dapat melakukan perkara yang hebat.

"Terdapat semangat bekerjasama yang hebat dalam kumpulan itu, dan sebab itulah kami berjaya membuat permulaan yang baik untuk musim ini. 

"Ia benar-benar semua orang bersama. Tiada kumpulan tertentu, dan ia dibuktikan di padang. "

Semenjak menyertai Arsenal, Guendouzi telah membuat 15 penampilan dalam semua pertandingan, di mana beliau telah menjaringkan satu gol dan menghasilkan dua bantuan gol setakat ini.

Saingan Penampilan Jaringan Bantuan Gol Minit Beraksi
Premier League 9 - - 524'
Europa League 4 1 - 303'
EFL Cup 2 - 2 146'
Jumlah 15 1 2 973'

Post a Comment

Previous Post Next Post