MALAM tadi (waktu Malaysia), David Luiz telah melengkapkan perpindahan sensasi dari Chelsea ke Arsenal dengan nilai perpindahan £8 juta.

Dalam temuramah pertamanya yang disiarkan pada laman web rasmi Arsenal, pemain kebangsaan Brazil itu mengungkapkan kegembiraan mengenai perjalanan karier bolasepaknya dengan menyertai The Gunners.


"Ini perasaan yang hebat. Ia satu kitaran baru dalam hidup saya, dalam karier saya sebagai pemain bolasepak. Saya teruja bermain untuk kelab besar ini.

"Saya membesar menonton banyak perlawanan Arsenal, terutama pemain hebat dari masa lalu, jadi saya teruja untuk membantu kelab ini melakukan beberapa perkara besar.

"Ia adalah perbualan antara saya dan Chelsea dan semua orang. Saya mempunyai peluang untuk datang ke kelab besar yang lain. Dalam hidup saya, saya selalu suka melakukan beberapa cabaran.

"Saya tidak takut sama sekali untuk mencuba sesuatu. Saya fikir tidak ramai pemain akan membuat langkah seperti ini, mereka mungkin akan takut, atau sesuatu seperti itu.

"Saya hanya cuba melakukan perkara-perkara besar dalam hidup saya, jadi seperti saya katakan, kitaran saya di Chelsea sudah berakhir dan kini saya teruja untuk memulakan babak baru dalam hidup saya di sini.

"Ia adalah kelab besar, bukan hanya di England, tetapi semua orang di seluruh dunia mengetahui betapa besarnya Arsenal. Apabila saya mempunyai peluang untuk datang ke kelab besar seperti ini, saya terpaksa mengambilnya. Itulah sebabnya saya di sini. "

David Luiz bakal ataupun kemungkinan membuat debut bersama The Gunners pada hari Ahad ini apabila bertandang ke St. James' Park, bertemu Newcastle.

Post a Comment

Previous Post Next Post