Elneny dapatkan nasihat Ozil sebelum membuat keputusan untuk berpindah.

MOHAMED ELNENY mengatakan Mesut Ozil menasihatinya dalam membuat keputusan untuk berpindah.



Pemain Arsenal, Mohamed Elneny menyertai Besiktas secara pinjaman musim ini mendedahkan mengenai perpindahan beliau itu kepada wartawan Milliyet, Serdar Saridag dalam temurah pertamanya selepas berpindah menyertai kelab Turki itu.

Elneny menandatangani kontrak bersama kelab Super Lig itu dengan kontrak pinjaman untuk tempoh semusim selepas mendapati peluang beraksi di Arsenal sangat terhad.

Pemain tengah Mesir itu mendedahkan dimana beliau telah bercakap kepada rakan sepasukan Arsenal, Mesut Ozil sebelum memutuskan untuk menyertai Besiktas awal bulan ini.

"Mesut adalah lelaki yang luar biasa. Dia adalah orang yang saya sangat peduli. Kami mempunyai detik-detik indah di Arsenal. 

"Sudah tentu, saya bercakap dengannya sebelum keputusan saya datang ke Besiktas. Mesut tahu (mengenali) negara ini (Turki) dengan baik.

"Dia menasihatkan saya untuk menyertai Besiktas. Selepas saya selesai berpindah ke kelab, saya memanggilnya dan menjemputnya di sini. "

Elneny juga berkata bahawa dia yakin dia boleh berjaya di Besiktas dan memuji gaya bermain yang diterapkan pengurus kelab, Abdullah Avci.

Pemain berusia 27 tahun itu berkata gaya Avci sangat mirip dengan apa yang dilihatnya dengan Pep Guardiola dan Jurgen Klopp dalam Liga Perdana Inggeris.

Dengan perpindahannya ke Besiktas, pemain tengah itu kini mempunyai peluang untuk memulakan kembali kariernya selepas 'dibekukan' di Emirates pada 12 bulan lalu.

Elneny masih masih mempunyai kontrak bersama The Gunners sehingga Jun 2022.

Post a Comment

Previous Post Next Post