MENENTANG Manchester United pada Selasa ini, jam 3 pagi waktu Malaysia, pengendali Arsenal, Unai Emery telah mendedahkan beberapa 'point' penting pada sidang media.



Dan sudah tentu kita semua ternanti-nanti mengenai senarai rasmi kapten pasukan, walaupun telah mengetahui Xhaka telah dipilih berdasarkan sumber yang boleh dipercayai.

Namun masih terdapat empat lagi pemain yang akan dipilih mengisi senarai LIMA KAPTEN ARSENAL musim 2019-20.

Berikut adalah pendedahan Emery pada sidang media:

Betapa pentingnya dengan mempunyai tiga pertahanan yang kembali?

Ini berita yang luar biasa. Tingkah lakunya, komitmen, semangat, atmosfera memuncak dengan kembalinya mereka. 

The Emirates pada hari Selasa dengan mereka sangat mengagumkan, reaksi untuk Rob Holding, dengan Kieran Tierney, dengan Hector Bellerin bermain 15 minit pertama selepas lapan bulan.

"Kami boleh menjadi pasukan yang kompetitif dengan mereka. Dengan kami memiliki setiap pemain yang bersedia pada masa yang tepat.

"Kini kami mempunyai dua kecederaan, Lacazette dan Emile Smith Rowe. Semoga dalam beberapa minggu mereka boleh berlatih dengan kami dan boleh bermain. Benar kami sangat gembira dengan Rob Holding, Hector dan Kieran. "

Bagaimana reaksi Xhaka? Adakah dia terkejut?

"Saya tidak tahu mengapa dia terkejut. Dia adalah yang pertama dalam undian. Saya tidak tahu mengapa dia akan terkejut. Dia adalah yang pertama dalam undian (keputusan undian)."

Adakah Xhaka lebih cenderung bermain kerana dia memakai armband?

"Prestasi seseorang membuatkan saya memilih kesebelasan utama yang akan bermain, pemain seterusnya untuk bermain, bukan kapten. "

Mengapa anda mengumumkan ini sebelum perlawanan Manchester United?

"Masa? Sebulan yang lalu mereka berada di sini, [Laurent] Koscielny, Nacho Monreal, mereka adalah kapten. 

"Saya memutuskan pada masa itu untuk menunggu, untuk menggunakan setiap pemain untuk mengundi itu. 

"Apabila pemain terakhir meninggalkan kita [Henrikh] Mkhitaryan]. Saya tidak mahu pemain yang tidak akan berada di sini untuk melakukan satu undian.

"Saya menunggu ketika kami menutup skuad untuk membuat keputusan. Pada pra-musim kami mempunyai tiga orang kapten, mereka adalah Xhaka, Monreal dan Mesut. 

"Saya bercakap, saya mahu menjadikan ia lima. Selepas Monreal dan Mkhitaryan tinggalkan kami, kami melakukannya (undian).

"Saya berkata kepada pemain dari saya, kita boleh mempunyai lima pemain dengan armband itu dan mewakili sebagai kapten tetapi anda juga mempunyai keupayaan untuk menjadi pemimpin di bilik persalinan dan padang.

"Semua orang perlu menggunakan keupayaan itu untuk membantu."




Bagaimana anda mengharapkan respon peminat terhadap pelantikan Xhaka?


"Pertama dia matang. Beliau mempunyai pengalaman. Kami hidup setiap masa di bawah tekanan, di bawah kritikan, sebagai jurulatih, sebagai pemain, sebagai kelab. 

"Tetapi perkara yang paling penting adalah untuk berdiri setiap saat, teruskan dengan sifatnya, dengan sikapnya, dengan komitmennya.

"Di dalam bilik persalinan pemain mengundi dia sebagai kapten (ketua) pertama. Saya tahu, saya bercakap dengannya, kami mahu mengubah pendapat itu di luar. 

"Rasa hormat yang dimilikinya dari dalam (dikalangan pemain) sangat penting. Juga tunjukkan di luar, terus maju, bermain, bertambah baik, tingkah laku, komitmen.

"Setiap perlawanan adalah untuknya, bagi saya, bagi kami, satu peluang yang sangat baik untuk menunjukkan keupayaan kami.

"Tetapi saya benar-benar percaya dan percaya kepadanya. Dia seorang lelaki yang baik. Seorang profesional yang baik. Seorang pemain yang baik.

"Kadang dia membuat kesilapan. Tetapi perkara yang paling penting adalah untuk menganalisis, untuk mempelajari dan membetulkan kesilapan-kesilapan tersebut. 

"Masa depan akan menjelaskan kepada kami. Cabaran kami dan cabaran dia adalah untuk mengubah pendapat itu, segalanya dengan keperibadian dan memperbaiki setiap perlawanan, meningkatkan dan memberikan kami bantuannya setiap kali. "

Emery dengan kaptennya

"Kami bercakap mengenai minggu lepas. Saya memberi mereka beberapa nilai, beberapa sifat dan selepas itu mereka mengundi.

"Saya memeriksa minggu ini dan lima orang kapten selepas itu: [Granit] Xhaka pertama, kedua adalah [Pierre-Emerick] Aubameyang, ketiga ialah Hector Bellerin, empat adalah [Alexandre] Lacazette dan lima adalah Mesut [Ozil].

Senarai Kapten musim 2019/20
  1. Xhaka
  2. Aubameyang
  3. Bellerin
  4. Lacazette
  5. Ozil

Post a Comment

Previous Post Next Post