Arsenal bersedia memberi ganjaran kepada Bukayo Saka dengan kontrak jangka panjang baharu

ARSENAL dilaporkan bersedia untuk menyerahkan kontrak jangka panjang baharu kepada Bukayo Saka berikutan permulaan yang mengagumkan musim ini.



Ketiadaan Alex Iwobi dan Henrikh Mkhitaryan memberi peluang serta kesempatan buat Saka untuk membuat penampilan bersama pasukan utama Arsenal musim ini.

Perjalanan karier bolasepaknya dalam menempatkan diri ke dalam pasukan utama boleh dikatakan begitu memberangsangkan dimana beliau telah menjaringkan satu gol dan menghasilkan tiga bantuan gol dalam lima penampilan.

Rekod penampilan Saka setakat ini
Saingan 2019/20 Penampilan Jaringan Bantuan Minit Beraksi
Premier League 3 - 1 208'
Europa League 1 1 2 90'
EFL Cup 1 - - 45'
Premier League 2 1 - - 64'
JUMLAH

Menurut Mirror Football (via Metro), pegawai Arsenal bersedia untuk mengikat pemain berusia 18 tahun yang dianggap sebagai 'permata' untuk masa depan mereka.

Bagaimanapun perkembangan pesat yang ditunjukkan pemain muda itu, Saka masih mendapati dirinya masih jauh untuk diharungi dan gagal untuk 'diterima' oleh senior kelab dalam bilik persalinan di London Colney.

Despite his rapid progress, according to the Daily Mirror, Saka still has not been accepted into Arsenal’s first team dressing room at the club’s Colney training base.

Dengan wujudnya perbezaan dan pengasingan diantara dua pihak (senior dan akademi), Saka seharusnya lebih diutamakan dengan diberikan lebih masa permainan yang seterusnya dapat membantu dalam membentuk dan meningkatkan lagi kemajuan dirinya.

Ainsley Maitland Niles, Emile Smith Rowe dan Joe Willock, kesemua mereka (baru-baru ini) telah menandatangani perjanjian jangka panjang baharau, merupakan graduan akademi yang telah berjaya melonjatkan diri ke skuad utama Arsenal.

I think he’s working and improving, being mature and also playing matches in front of each player and each team as tonight against Manchester United. But his work is natural and he is improving. He is helping us now as an important player. We are going to work with him with him with calm, with patience, but if he deserves to take minutes and to take confidence for helping us with his performance, that is fantastic for us.
-- Emery (selepas perlawanan menentang Man Utd. yang berkesudahan seri 1-1)

Semoga terus maju Saka!

#COYG

Post a Comment

Previous Post Next Post