David Luiz bakal menjadi pengurus yang genius dengan memiliki visi yang hebat.

JANGAN terkejut dengan tajuk tulisan kali ini kerana ianya adalah benar... 

Pemain pertahanan Arsenal itu telah membantu kelab Brazil dengan hanya bersembang satu jam sebelum perlawanan bermula.

Kejayaan terbaru Flamengo di Brazil adalah sesuatu yang tidak boleh diabaikan dan prestasi luar biasa mereka telah menjadi topik hangat selama beberapa minggu, bahkan media Eropah kini turut melaporkannya.

Kebangkitan serta kejayaan kelab Brazil itu banyak disebabkan Jorge Jesus. Flamengo mempunyai beberapa bintang, namun gagal bermain dengan baik dibawah kendalian pengurus (bekas) Abel Braga.
Terjemahan: The classic photo of the most beloved Portuguese in the world is missing! Thanks for everything, Mister! Let's go ahead at #SonhoDaNação ! 📷 : Marcelo Cortes / CRF

Dan sekarang, sejak pengendali Portugal tiba pada musim panas bersama mereka, perkara berubah begitu drastik, dengan kelab itu kini berada di puncak liga dan memenuhi syarat untuk final Copa Libertadores.
Pemain pertahanan Arsenal, David Luiz telah membicarakannya minggu ini dalam satu temubual yang disiarkan ESPN, mendakwa dia gembira melihat perkembangan bolasepak yang baik di negaranya, Brazil.


Tetapi kini ternyata bahawa pemain berusia 31 tahun itu mempunyai sedikit pengaruh terhadap apa yang berlaku.

Wartawan Jorge Nicola mempunyai cerita hari ini mengatakan pemain itu telah membantu Jorge Jesus.

Mereka bercakap antara satu sama lain hampir setiap hari, katanya.


Flamengo membelasah Gremio 5-0 dalam perlawanan separuh akhir Copa Libertadores pada hari Rabu, dan menurut Nicola, David Luiz dan Jesus telah berbual selama satu jam sebelum perlawanan tersebut.

Jorge Jesus and David Luiz worked together at Benfica between 2009 and 2011. Since then, coach and defender have followed different career paths, but never lost contact. Before thrashed 5-0 of Flamengo over Gremio , friends talked for over an hour ...
--ESPN Brazil 

Dikatakan bahawa Jesus suka 'mendengarkan David Luiz, yang mana mereka berdua pernah bekerja  sama ketika di Benfica dan pengendali Flamengo itu percaya pemain pertahanan Arsenal memiliki visi yang hebat dan harus menjadi pengurus di masa depan.

David Luiz, pengurus genius akan datang ke kelab bolasepak berhampiran anda.

Post a Comment

Previous Post Next Post