PEMAIN tengah Arsenal tidak disenaraikan oleh Unai Emery dalam skuad untuk menghadapi Vitoria.



Pengasingan Mesut Ozil dari pasukan utama Arsenal diteruskan pada hari Khamis (pagi Jumaat) dengan Unai Emery meninggalkan pemain tengah itu dari skuad untuk menghadapi Vitoria.

Pemain perancang Jerman itu tidak beraksi untuk The Gunners sejak kemenangan 5-0 ke atas Nottingham Forest dalam saingan Piala Carabao bulan lalu.

Dan pada hari Rabu, Ozil memaparkan imej dirinya ketawa semasa sesi latihan dengan mesej yang berbunyi: "Anda membuat saya ketawa."
Dan sebelum pertembungan Liga Europa melawan Vitoria, pemain berusia 31 tahun itu meng'up'kan sekali lagi satus di Twitter dengan menulis mesej lain.

Ozil menyiarkan gambar dirinya bersama bekas pemain tengah Arsenal, Robert Pires dengan kapsyen: 'Berlatih dengan legenda AFC ini pagi ini. Sentiasa senang melihat anda Bro. Semoga berjaya untuk perlawanan itu dari kami berdua. '
Bercakap sebelum perlawanan, Unai Emery berkata: "Kami meningkatkan bahagian pertahanan. Kami mahu lebih aggresif. Ini satu objektif yang kami lakukan.

"Saya tidak mahu mencapai penyelesaian defensif terbaik dengan satu sistem atau hanya menggunakan empat pemain.

"Di Liga Europa, kami menggunakan pemain yang berbeza dan mereka juga memperbaiki bahagian pertahanan kami.

"Di atas semua saya mahu terus menjadi, pasukan yang menyerang, meningkatkan pertahanan tetapi menyerang, mentaliti kita adalah menyerang dan saya akan mendapat keseimbangan yang saya pasti sedikit demi sedikit.

"Sekarang kami semakin baik sebagai pasukan yang berdaya saing, lebih baik ketika bertahan dan kami juga mahu langkah seterusnya untuk menjaga kapasiti menyerang secara beransur-ansur, kami akan melakukannya.

Post a Comment

Previous Post Next Post