Pemain dan pertahanan Arsenal membuat dirinya jelas bahawa dia sudah belajar untuk menjadi seorang pengurus dan mempunyai rancangan besar.


Bulan lalu, kami melengkapkan laporan dari Brazil yang mengatakan David Luiz telah memulakan persediaannya untuk menjadi pengurus.
Dan laporan terdahulu menceritakan kisah seorang wartawan Jorge Nicola, yang berkata bahawa pemain itu telah membantu bekas pengurusnya, Jorge Jesus yang bertanggungjawab terhadap Flamengo.

Ia mendakwa Luiz menghabiskan masa satu jam di telefon dengan pengendali tersebut, sehingga mereka dapat menganalisis permainan lawan yang bakal ditentang kelab itu.

Jorge Jesus, pengendali kelab Brazil, Flamengo.
Kini pertahanan Arsenal itu telah menjelaskan perkara tersebut dalam satu temuramah kepada ESPN Brazil dan mengesahkan hasratnya untuk menjadi seorang pengurus selepas bersara.

Bercakap kepada wartawan Joao Castelo Branco, Luiz berkata dia sudah mempelajari gayanya sendiri dalam menyiapkan dirinya apabila tiba waktunya.

"Saya mempunyai rancangan, saya suka bolasepak. Saya mempunyai ini sebagai pelan masa depan saya hari ini, ya, untuk karier saya sebagai pengurus bolasepak. Untuk belajar lebih gigih, bersiap lebih kuat, "katanya kepada ESPN Brazil.

"Pertama, saya sangat suka menulis dan telah menulis untuk beberapa ketika, lebih tiga atau empat tahun. 



"Pengalaman saya dalam bolasepak, pengalaman yang saya lihat, perlawanan yang saya tonton. Para pemain yang ada, jurulatih yang menjadi rujukan, cara mereka bertindak mengikut situasi atau mengikut keadaan kelab, mengikut tekanan atau tidak.

"Jadi saya fikir kita berpeluang belajar setiap hari dan belajar dari semua orang. Jadi, apa yang saya buat hari ini hanyalah menyimpan idea saya supaya suatu hari saya dapat melaksanakan cara saya melihat bolasepak, falsafah kerja saya, supaya saya melakukan dengan baik. "

Joao Castelo Branco turut meminta pertahanan Arsenal ini untuk bercakap sedikit tentang bekas pengurus yang pernah Luiz bekerjasama dengan ciri-ciri khas yang ada pada mereka.

Namun David Luiz terlupa untuk bercerita mengenai Unai Emery yang pernah beliau bergandingan di PSG sebelum kembali bekerjasama di Emirates.

"Saya fikir mereka semua mempunyai kualiti. Jorge, seorang sempurna dalam semua aspek. 

"Mourinho sangat bijak, intelektual. Mengetahui bagaimana untuk membaca perlawanan terutamanya untuk satu musim dan bagaimana untuk bermain setiap perlawanan.

"Conte mementingkan kesempurnaan pada pertahanan, satu pasukan yang cuba menjaringkan gol terhadapnya akan menjadi sukar.

"Rafa Benitez, bersama dengan Vilas Boas, adalah mereka yang boleh mengawal kumpulan pemain dengan cara terbaik dan tanpa keraguan ini perbezaan besar antara pemimpin hebat sama ada dalam bolasepak atau di luarnya. 

"Felipao sangat pandai mengendalikan setiap pemain, Tite adalah jurulatih besar yang hebat di mana dia bersedia untuk melakukan yang terbaik.

"Jadi itulah dia. Saya sentiasa cuba untuk mengambil semua perkara positif daripada setiap yang saya lihat dan mengikut analisis saya, sama ada penilaian saya adalah betul atau tidak. Tetapi saya fikir dengan semua jurulatih itu saya dapat belajar banyak. "

Post a Comment

Previous Post Next Post