Tiga tahun lalu, Bata mengeluarkan kembali model kasut yang pernah dipakai Kurt Cobain.

Model ‘Hotshot’ yang pernah popular satu ketika dahulu menerusi edisi Bata Heritage kembali menemui peminat dan pengguna tegar mahupun pengumpul, kira-kira tiga tahun lalu.

Kasut yang pernah dipakai oleh legenda muzik grunge, Kurt Cobain satu ketika dahulu sememangnya menjadi buruan peminat aliran muzik tersebut.

Model ini mungkin jarang nampak di kaki Kurt kerana beliau lebih gemar memakai kasut Converse model One Star, Chuck Taylor dan Jack Purcell.

Tetapi jika anda peminat tegar Kurt Cobain kasut ini kena ada dalam simpanan anda.

Dan ia pernah 'sold out' saat dilancarkan sehingga penghujung tahun lepas (sekitar November 2019), Bata sekali lagi menghasilkan kembali model ini.
Model Hotshot ini adalah kolaborasi Bata dengan sebuah lagi jenama yang popular pada tahun 70an, Wilson.

Dan ia hadir dengan pilihan 3 warna; hijau, navy blue dan warna ikonik hitam kuning yang dipakai Kurt Cobain.

Jika pada 11.11 Bata menawarkan diskaun 50 peratus untuk model ini, kini ia masih boleh didapati dan berada di pasaran dengan tawaran diskaun sebanyak 30 peratus.

Tawaran terkini dari Bata (Mei 2020).

Tawaran diskaun itu dapat diperolehi pada laman sesawang rasmi Bata dan semakan diRaccolta menunjukkan ia masih lagi ada.

Pun begitu, harga tawaran tersebut (selepas discount 30%) masih lagi mahal berbanding tawaran terdahulu yang menawarkan pemotongan 50%.

Tawaran potongan harga dari Bata pada November 2019.
Namun mengambil kira harga pasaran semasa, ianya dilihat masih berbaloi untuk membelinya dengan potongan harga terbaru itu.


Bata sebenarnya adalah jenama antarabangsa yang diasaskan pada tahun 1894 di Czech Republic (dahulunya Austria-Hungary ) oleh Tomas Bata.

Ramai sebenarnya yang beranggapan jenama ini adalah jenama tempatan tetapi tidak.





Post a Comment

Previous Post Next Post