Arsenal bakal menerima saingan Leicester City dalam mendapatkan Yves Bissouma.

Leicester City akan bersaing dengan Arsenal dalam perlumbaan untuk menandatangani pemain tengah Brighton & Hove Albion, Yves Bissouma musim panas ini, lapor The Mirror.

Pemain antarabangsa Mali kini berada di musim ketiganya bersama Seagulls dan dia telah berkembang menjadi salah seorang pemain tengah bertahan terbaik di Liga Perdana Inggeris (EPL).

Berusia 24 tahun, Bissouma berjaya memberikan banyak masalah kepada pemain tengah lawan dalam saingan teratas liga Inggeris dan dia juga terkesan dengan cara penghantarannya.

The Gunners dilaporkan mengagumi pemain tengah itu dan mereka telah membuat hubungan dengan wakil pemain tersebut bagi membincangkan mengenai potensi perpindahan.

Malah peluang Arsenal untuk menandatangani Bissouma juga dilihat cerah memandangkan pemain itu meminati The Gunners semenjak kecil.

Namun pengendali The Foxes, Brendan Rodgers berharap dapat memikatnya dengan aksi Liga Juara-Juara.

The Foxes ketika ini berada di tangga ketiga dengan jurang lapan mata berbanding West Ham United yang berada di kedudukan kelima dan mereka akan layak ke pertandingan elit musim depan sekiranya kekal dengan kedudukan sekarang dipenghujung musim.

Rodgers telah mengenal pasti Bissouma sebagai gandingan tengah yang berpotensi untuk Wilfred Ndidi.

Youri Tielemans dan Wilfred Ndidi kerap beroperasi di bahagian tengah dan kedua-duanya terkesan dengan penampilan masing-masing.

Wilfred Ndidi.

Tielemans telah melalui kempen yang cemerlang di posisi tengah, tetapi Rodgers mungkin ingin memainkan lebih kedepan pemain Belgium itu musim depan.

Rodgers baru-baru ini bermain dengan tiga pemain belakang untuk jaminan pertahanan tambahan, tetapi kedatangan Bissouma memungkinkan dia akan bermain dengan formasi pilihan 4-2-3-1.

Potensi mereka kembali ke Liga Juara-Juara dapat menggoda Bissouma dan mereka juga dapat memikatnya dengan jaminan peranan permulaan tetap.

Youri Tielemans.

Telah dilaporkan bahawa pengurus The Gunners, Mikel Arteta ingin menggandingkan Thomas Partey dengan Bissouma pada musim depan, tetapi itu akan memberi kesan langsung kepada Granit Xhaka.

Xhaka telah menjadi permulaan yang tidak dapat dipertikaikan di bawah taktik pengendali Sepanyol dan Bissouma mungkin tidak mendapat jaminan sebagai permulaan dalam aksi EPL.

Post a Comment

Previous Post Next Post