Kevin Campbell telah mendesak Arsenal berusaha 'habis-habisan' untuk menandatangani Achraf Hakimi musim panas ini jika dia dilihat sebagai pilihan terbaik untuk posisi bek kanan.

Bekas penyerang Gunners dan Everton, Campbell begitu memuji pemain berusia 22 tahun yang menjalani musim yang sangat hebat bersama Inter Milan.

Menurut Telegraph, Arsenal dan Chelsea mengintai peluang untuk menandatangani bek kanan itu yang mungkin tersedia dengan bayaran perpindahan sekitar £ 40 juta pada musim panas ini.

Hakimi telah menyumbang enam gol dan enam assist dalam 34 penampilan musim ini, membantu pasukan Antonio Conte berada di puncak Serie A dengan kelebihan enam mata, kurang satu perlawanan dari pencabar terdekat, Milan di tangga kedua.

The Gunners dijangka akan berada di pasaran perpindahan bagi mencari bek kanan baharu musim panas ini selepas masa depan Hector Bellerin di Emirates mula dipersoalkan.

Kevin Campbell mewakili Arsenal dari 1988–1995.

Ketika ditanya tentang langkah berpotensi untuk Hakimi, Campbell mengatakan: “Arsenal berada di pasaran perpindahan untuk bek kanan dan Hakimi adalah pemain yang cemerlang.

"Saya fikir kelab akan bertindak dengan sangat berhati-hati ketika mereka melihat siapa yang akan ditandatangani musim panas ini.

"Adakah Inter Milan akan menjual Hakimi? 

"Mereka kelihatan sangat hebat. 

"Mengejar pemain yang berada dalam prestasi tertinggi selalunya menjadi sangat sukar.

"Sekiranya kelab melihatnya sebagai pilihan terbaik, mereka seharusnya berusaha keras untuk itu."

Adakah Hakimi calon terbaik menggantikan Bellerin?

Ejen Hakimi minggu ini bercakap mengenai spekulasi masa depan kliennya itu dengan memberitahu Radio Kiss Kiss: “Hakimi gembira di Inter dan Conte merupakan pengurus yang sangat baik.

"Gaya permainan Conte sesuai dengan Hakimi dan saya rasa dia akan terus berkembang dan menjadi lebih hebat kerana pengalaman bersama Nerazzurri."

Post a Comment

Previous Post Next Post