Arsenal bertekad untuk mengekalkan Odegaard musim depan - tidak kira apa jua syarat.

Arsenal telah melihat segalanya dari Martin Odegaard untuk menandatanganinya secara kekal.

Pemain berusia 22 tahun itu menyertai Arsenal secara pinjaman dari Real Madrid pada Januari lalu.

Odegaard telah menjaringkan gol dalam dua penampilan terakhirnya, termasuk dalam kemenangan derby Ahad ke atas Tottenham Hotspur.

Mikel Arteta telah memuji pemain Norway itu, yang turut menerima kehidupan ceria di Utara London dengan peminat menerimanya dengan senang.

Menurut Daily Mail, The Gunners ingin memulakan perbincangan dengan Real Madrid mengenai hasrat untuk mendapatkan pemain itu secara tetap - perpindahan tetap.

Tidak ada pilihan untuk membeli dalam klausa perjanjian pinjaman Odegaard untuk membolehkan Arsenal menandatanganinya secara kekal dan ini bermaksud The Gunners terpaksa melakukan rundingan baharu mengenai tujuan itu.

Nasib baik untuk Arsenal kerana Real mungkin dapat memanfaatkan penjualan Odegaard kerana mereka ingin membiayai perbelanjaan untuk mendapatkan Kylian Mbappe atau Erling Haaland.

Much will depend on the finances available to the Gunners, particularly if they fail to qualify for Europe this season — but keeping the 22-year-old is certainly a deal Arteta wants the club to look at.

Real would be open to letting Odegaard leave as they look to fund blockbuster deals for either Kylian Mbappe or Erling Haaland. -- Daily Mail.

Post a Comment

Previous Post Next Post