Cristiano Ronaldo membuat keputusan mengenai perpindahannya ke Real Madrid.

Penyerang Juventus, Cristiano Ronaldo bertekad untuk bergabung semula dengan Real Madrid musim panas ini dan telah mengarahkan ejennya untuk memulakan rundingan dengan bekas kelabnya dalam usaha kembali ke Bernabeu.

Pemain berusia 36 tahun itu mengakhiri tempoh sembilan tahun bersama gergasi La Liga pada 2018 dengan berpindah menyertai Juventus dalam perjanjian bernilai £ 99 juta.

Kesungguhan Juventus untuk menandatangani Ronaldo terbentuk dari keinginan kelab itu untuk mengakhiri penantian mereka menjulang trofi Liga Juara-Juara kali keempat, namun kelab itu tersingkir sebelum mara ke separuh akhir di setiap tiga musim semenjak Ronaldo bersama mereka.

Kekalahan minggu lalu kepada Porto telah menyebabkan Ronaldo mempertimbangkan masa depannya di Turin dan walaupun kelab itu menegaskan dia adalah sebahagian daripada rancangan mereka, penyerang itu hanya mempunyai baki setahun sahaja lagi dalam perjanjiannya dan ini sudah tentu membuatkan Juventus tidak mahu kehilangannya secara percuma.

Walaupun Ronaldo tidak secara terbuka mengatakan keinginannya untuk berpindah ke Bernabeu, namun Zinedine Zidane telah bercakap mengenai kepulangan pemain itu awal minggu ini dengan mengakui spekulasi itu benar bahawa mereka berminat untuk menandatangani semula Ronaldo.

Ditanya apakah ada kebenaran dalam laporan mengenai Ronaldo, Zidane berkata: ‘Ya, mungkin ada.

“Kami mengenali Cristiano, kami tahu siapa dia dan semua yang telah dilakukannya di sini.

"Tetapi sekarang dia pemain Juventus dan kita mesti menghormati ini.

"Sekarang, mari kita lihat bagaimana masa depan. 

"Saya cukup bernasib baik untuk membimbingnya dan dia sangat mengagumkan. 

"Sekarang, dia membantu Juventus."

Manchester United juga dikaitkan dengan perpindahan untuk bekas pemain sayap mereka itu tetapi Eurosport mendakwa Ronaldo memilih untuk kembali ke Real Madrid dan telah mengarahkan ejennya, Jorge Mendes, untuk berbincang dengan gergasi La Liga.

Madrid kekurangan dana dan cita-cita jangka panjang mereka adalah untuk menandatangani penyerang Paris Saint-Germain, Kylian Mbappe tetapi Ronaldo dilihat sebagai jalan penyelesaian jangka pendek untuk masalah mereka di depan gawang.

Langkah untuk mendapatkan Ronaldo dapat dibiayai dengan penjualan Eden Hazard

Bekas pemain sayap Chelsea itu ditandatangani sebagai pengganti Ronaldo pada tahun 2019 tetapi pemain itu sering mengalami kecederaan dan ketika ini terpaksa berehat selama enam minggu.

Post a Comment

Previous Post Next Post