Arsenal mengesahkan perkara positif mengenai kecederaan berganda dalam kunjungan ke Stadium London menentang West Ham United.

Aksi The Gunners sedikit mengecewakan pada perlawanan kedua Liga Europa peringkat 16 menentang Olympiacos pada hari Khamis di mana mereka mengalami kekalahan 1-0.

Walaupun kalah, Arsenal bagaimanapun tetap mara ke peringkat suku akhir hasil kemenangan 3-1 di Piraeus dalam perlawanan pertama.

Dalam saingan Liga Perdana Inggeris (EPL), Arsenal berada dalam prestasi yang baik dengan tujuh mata berjaya dikumpulkan hasil dari tiga perlawanan terakhir dan baru-baru ini tampil dengan kemenangan manis setelah ketinggalan untuk bangkit memenangi derby Utara London menentang Spurs.

The Gunners dijadualkan menghadapi The Hammers hari ini dan mempunyai rekod baik menentang mereka dengan lima kemenangan dari enam pertemuan terakhir (satu kekalahan).

Menjelang perlawanan ini, The Gunners memberikan berita positif di bahagian depan dengan mengesahkan bahawa Bukayo Saka ‘tersedia untuk dipilih’.

Pemain muda itu mengalami kecederaan hamstring ringan semasa derby Utara London dan dia diganti pada separuh masa.

Dia kemudiannya disisihkan dalam perlawanan menentang Olympiacos sebagai langkah berjaga-jaga, tetapi dia telah dinyatakan cukup cergas menjelang perjalanan ke Stadium London.

Sementara itu, Willian dilaporkan tidak menjalani latihan pada hari Khamis setelah mengadapi kecederaan pada betisnya, tetapi telah kembali menjalani latihan menjelang derby malam ini.

Tidak seperti Saka, pemain Brazil itu perlu menjalani ujian kecergasan terakhir untuk menentukan sama ada dia tersedia atau tidak untuk perlawanan ini.

Saka telah menjadi pemain utama untuk The Gunners musim ini, menjaringkan enam gol dan enam bantuan di semua pertandingan.

Dia juga cemerlang dalam membentuk atau membina perlawanan bagi mencipta beberapa gol lain untuk The Gunners dan ketersediaannya adalah kelebihan besar untuk kelab.

Willian juga mengagumkan untuk The Gunners sejak kebelakangan ini dan dia mencipta bantuan gol dalam setiap empat permulaannya sebelum perlawanan ini.

Dengan prestasi semasa Saka, Martin Odegaard dan Emile Smith Rowe, Willian mungkin hanya bermula di bangku simpanan, walaupun dia cergas.

The Gunners dapat berada merapatkan jurang dengan perbezaan tujuh mata untuk mengejar empat teratas dan itu hanya berlaku sekiranya mereka dapat mengumpulkan mata maksimum menentang The Hammers malam ini.

Post a Comment

Previous Post Next Post