Masa depan pemain saat ini masih 'misteri'.

Baru dua hari lepas Mundo Deportivo menceritakan mengenai minat Arsenal terhadap pemain tengah Real Betis, Guido Rodriguez.

Kisah itu mendakwa The Gunners 'berniat untuk berusaha keras' untuk menandatangani pemain itu, kerana mereka telah mengawasinya secara dekat selama berbulan-bulan lamanya.

Bahagian itu mendakwa Rodriguez bukan satu-satunya pemain Betis yang diikuti oleh Arsenal, kerana pasukan London mengintai beberapa sasaran lain yang tidak disebutkan namanya.

Pada hari Selasa, Mundo Deportivo membawakan kisah baru, kali ini dengan mengatakan The Gunners juga meminati Emerson Royal.

Dikatakan bahawa Arsenal 'memantau dengan teliti' pemain menjelang kemungkinan pergerakan di 'pasaran musim sejuk', walaupun itu mungkin hanya sedikit kesalahan dalam teks mereka.

Situasi Emerson agak rumit, kerana ketika berpindah dari pasukan Brazil, Atletico Mineiro, dia pertama kali bergabung dengan Betis selama dua tahun setengah yang telah dipersetujui sebelumnya, di mana Barcelona mempunyai pilihan untuk membawanya ke Camp Nou.

Kelab Catalan harus memutuskan ini pada jendela perpindahan yang akan datang dan jika mereka melakukannya, mereka mesti membayar yuran sebanyak € 6 juta untuk memperolehi khidmat pemain itu dengan ditambah € 3 juta dalam nilai tambahan.

Sekiranya itu berlaku, Betis masih mengekalkan 20% hak keatas pemain yang akan menjadi 50% jika pasukan Ronald Koeman memutuskan untuk menjual sebelum Januari 2022.

Betis dikatakan menyedari minat Arsenal, tetapi bagi mereka, masa depan pemain tetap menjadi 'misteri' buat masa ini kerana Emerson tidak begitu diperlukan di Barcelona berikutan persembahan menarik Sergiño Dest baru-baru ini.

Mundo Deportivo tidak mengatakan berapa banyak permintaan Camp Nou untuk pemain itu, tetapi menunjukkan bahawa dia kini dinilai oleh Transfermarkt pada € 25 juta.

Ringkasan perpindahan Emerson Aparecido Leite de Souza Junior yang lebih dikenali dengan Emerson Royal.

Pada 31 Januari 2019, Atlético mengumumkan perpindahan Emerson ke FC Barcelona, ​​berkuat kuasa pada Julai 2019, dengan harga € 12.7 juta.

Kesepakatan itu terdiri daripada operasi kewangan bersama antara Barcelona dan pasukan La Liga, Real Betis, di mana setiap kelab membayar separuh daripada yuran perpindahan dan mengekalkan peratusan hak ekonomi ke atas Emerson.

Emerson menjadi pemain Betis pada bulan Julai 2019, dengan Barcelona memegang pilihan untuk mendapatkannya kembali dengan € 6 juta pada tahun 2021.

Dia pada awalnya bergabung dengan Betis secara pinjaman dari Atlético untuk baki musim 2018-19, sepanjang tempoh itu, dia membuat tujuh penampilan untuk kelab dan juga dipinjamkan dari Barcelona untuk 2 tahun (musim).

Post a Comment

Previous Post Next Post